Exposició "El Patrimoni històric de Tlemcén"
09.05.2011 Centres docents  -  Del 9 al 13 de maig, el vestíbul de la Facultat de Filosofia i Lletres acull l'exposició "El Patrimoni històric de Tlemcén", derivada del projecte de cooperació entre el Departament de Prehistòria de la UAB i la Universitat de Tlemcén (Algèria).

Durant l'any 2006, la Xarxa Vives d'Universitats va impulsar un programa per l'apropament entre universitats dels països catalans i les pertanyents a la Conferència Regional d'Universitats de l'Oest d'Algèria. En el marc d'aquest projecte, el Departament de Prehistòria de la UAB i el Departament d'Arqueologia de la Universitat Abdel Abu Belkraid de Tlemcén, van iniciar un programa de cooperació pel desenvolupament regional en l'àmbit del patrimoni arqueològic.

D'aquí va nèixer la mostra "El Patrimoni històric de Tlemcén" que es podrà veure del 9 al 13 de maig al vestíbul de la Facultat de Lletres i que serà exposada al rectorat el dia 15 de juny.

Tlemcén és una regió situada a l'oest d'Algèria. La seva climatologia ha permès el moviment dels grups humans de nord a sud i d'est a oest, configurant un corredor natural entre el Nil i l'Atlàntic, entre el Sàhara i el Mediterrani. Animals, humans, plantes, productes d'intercanvi, idees, innovacions tecnològiques i culturals, han deixat una important petjada a la regió, que atresora un ric patrimoni històric.

Departament de Prehistòria de la UAB
Enviar a un amic