FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Trobada de PDI vinculat a la cooperació universitària al desenvolupament
Tobada PDI UAB cooperació 16.06.2011 Cooperació  -

L'acte, en què van participar un total de 40 persones, es va iniciar amb la benvinguda de la rectora de la UAB, del vicerector de Transferència Social i Cultural i de la vicerectora de Relacions Internacionals.

Durant el matí del 16 de juny, la FAS va organitzar a la Sala de Juntes del Rectorat la segona Trobada del Personal Docent i Investigador (PDI) de la UAB que està vinculat d'alguna manera a la cooperació universitària per al desenvolupament (CUD). La primera trobada s'havia desenvolupat el 2008 i, després de l'èxit i l'interès de les persones participants, es va decidir fer-ne una segona edició. En aquesta ocasió, s'han analitzat diferents instruments de la cooperació universitària per al desenvolupament a partir d'exemples concrets, de projectes gestionats per PDI de la UAB.

L'acte, en què van participar un total de 40 persones, es va iniciar amb la benvinguda de la rectora de la UAB, Ana Ripoll, del vicerector de Transferència Social i Cultural, Bonaventura Bassegoda i de la vicerectora de Relacions Internacionals, Mercè Unzeta. Des de l'equip de govern es va saludar amb satisfacció la iniciativa de la trobada i es va voler animar al PDI a utilitzar els instruments de la cooperació universitària, amb el suport tècnic del personal de la UAB i la FAS.

A continuació, Begoña Navarrete, directora de la FAS, va felicitar el PDI per tots els projectes de cooperació al desenvolupament que estan duent a terme i la feina ben feta fins ara i va parlar sobre la importància d'establir un reconeixement curricular de la dedicació de PDI a CUD per part de la universitat. Finalment, va explicar l'interès de la FAS a promoure la coneixença mútua entre les persones que participen en projectes de cooperació  i a aconseguir que la cooperació de la UAB sigui activa en les diferents convocatòries a les quals es pot presentar. En aquest sentit, la jornada va permetre difondre els instruments generals amb els quals compta la CUD.

Seguidament, es van presentar els diferents instruments de la CUD, a partir de tres àmbits: el català, l'espanyol i l'europeu.

En primer lloc, Isabel Ruiz de l'ICTA, Eneko Sanz de l'Escola Cultura de Pau i Buenaventura Guamis  del CERPTA (Centre Especial de Recerca Planta de Tecnologia dels Aliments) van explicar les seves experiències quant a les convocatòries de l'AECID (Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament). En concret, van parlar de la CAP (Ajuts de convocatòria oberta i permanent per a activitats de cooperació i ajuda al desenvolupament) i del PCI (Programa de Cooperació Interuniversitària). En relació a aquest àmbit, es va coincidir a destacar la importància d'interaccionar amb les oficines tècniques que té l'AECID als diferents països ja que resulta una bona manera de conèixer les prioritats d'aquest organisme i iniciar projectes coherents amb aquestes prioritats.

Per la seva part, Alfred Ferret de la Facultat de Veterinària, Pilar Andrés del CREAF (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) i Joaquín Gairín de la Facultat Pedagogia van parlar, a partir de projectes en què han participat, dels instruments en l'àmbit de la Unió Europea i en concret de les convocatòries Tempus, Alfa i Edulink. En aquest sentit, es va parlar sobre la poca experiència que encara té la UAB en aquest àmbit i de les oportunitats que ofereixen convocatòries específiques per a la cooperació universitària amb Àfrica, com la d'Edulink.

Finalment, es van presentar altres instruments de l'àmbit català com són el Fons de Solidaritat de la UAB, la convocatòria U2011 de l'ACCD (Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament), entre d'altres. Jordi Bartolomé de la Facultat de Veterinària va explicar com a través del suport del Fons de Solidaritat havia pogut establir noves vies de col·laboració amb altres finançadors.

Imprimir Enviar a un amic
Anar a Notícies