FAS > Crèdits > Oferta > 2n sem. 2011-12

Oferta de crèdits 2n semestre 2011-12 (programes i cursos)

CURSOS (convalidables amb 2 crèdits de lliure elecció / 1 crèdit ECTS):

1-Curs d'introducció a situacions de desigualtat i d'exclusió social
Què tenen en comú la infància en risc, les persones privades de llibertat, les persones immigrades en situació irregular o les persones en situació de pobresa,...? Aquest curs ens aproparà a conceptes bàsics sobre l'exclusió i la desigualtat social, donant una visió àmplia i objectiva de les diferents realitats dels col·lectius més vulnerables, per tal de generar un discurs reflexiu i argumentat sobre aquesta temàtica.

Divendres del 24 de febrer al 23 de març de 15:00 a 19:15 hores

2-Curs Trencant Silencis: l'actualitat dels centres penitenciaris
En diuen talego, trullo, trena... però què és realment la presó? Durant el curs ens plantejarem la funció de la presó i del context social que l'envolta. Per trencar silencis farem una aproximació als centres penitenciaris i centres de justícia juvenil per conèixer-los de prop. També tindrem una visió sobre quin és el procés que necessita una persona ex-interna per restablir la seva vida així com les alternatives a la privació de llibertat.

Dimecres del 29 de febrer a 28 de març de 15:00 a 19,15 hores

3-Curs Sexualitat i afectivitat: una mirada integradora
El curs tractarà diferents temàtiques relacionades amb l'afectivitat i la sexualitat saludable emmarcades dins del concepte de salut. La formació anirà orientada a promoure la reflexió sobre aquests conceptes, i s'introduirà en altres qüestions relacionades com el gènere, la identitat sexual, els drets sexuals i reproductors, els drets humans de les persones que conviuen amb el VIH i les línies de prevenció per lluitar contra la transmissió de malalties i infeccions de transmissió sexual.

Dimarts del 6 de març al 24 d'abril, de 15:30 a 18:30 hores. *També es realitzarà una sessió pràctica (horari a convenir per l'estudiant).
Preu: 60¤

4-Curs sobre Drogues: reflexions, visions i efectes de les substàncies.
 S'oferirà una formació específica, pràctica i reflexiva sobre el consum de drogues, des d'una vessant biopsicosocial, històrica i antropològica. Es tractaran diferents temàtiques relacionades amb les drogues, i cada substància de manera específica, tenint en compte els seus efectes neurològics i psicològics.

Dimarts del 28 de febrer al 15 de maig de 16:00 a 18:00 hores. *També es realitzarà una sessió pràctica (horari a convenir per l'estudiant).
Preu: 60¤

5-VII Setmana de la Cooperació a la UAB (1,5 crèdits lliure elecció i 1 ECTS)
Xerrades, tallers, cinefòrums, teatre, jocs i exposicions es debatrà i reflexionarà sobre els conflictes i les revoltes a la mediterrània i la cooperació amb i entre els països d'aquesta zona.

Del 26 al 30 de març. De Dilluns a Dijous de 09:30 a 13:00 i de 14:30 a 19:00 hores i Divendres de 09:30 a 13:00 hores.
Preu: 25¤