Els dies 12 i 13 de juny d’enguany es van celebrar les Jornades Catalunya Futura, impulsades per la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (CTI), al Monestir de Poblet. En aquesta...
Notícies [+]
-
16/06/2015
-
12/06/2015Els dies 12 i 13 de juny se celebren les Jornades Catalunya Futura al Monestir de Poblet, impulsades per la Plataforma Coneixement, Territori, Innovació (Plataforma CTI). Les jornades,...
-
10/06/2015El dimarts, 9 de juny, va tenir lloc una sessió de treball oberta amb Xavier Prats-Monné, director general d’educació i cultura de la Comissió Europea, per tal de conèixer més a fons les prioritats...
-
08/06/2015Avui, dilluns 8 de juny, s’inicia la sisena edició de la convocatòria d’ajuts a la recerca RecerCaixa, que romandrà oberta fins el dia 10 de juliol de 2015. La convocatòria persegueix principalment dos...
L'entrevista [+]
-
ACUP: Alemanya té una llarga tradició en la formació dual en l'educació superior. Què distingeix el model alemany?JW: Estem cooperant estretament amb empreses curosament seleccionades. Abans de la signatura d’un contracte de tres anys tots els sol·licitants d'un programa d'educació superior de doble són pre-avaluats per les empreses i la universitat, d’acord amb als criteris de les empreses. Els nostres programes no solament toquen qüestions pràctiques sinó que acompleixen altres tasques: tenim una alternança integra... [llegeix més]
-
ACUP: Podria ser aplicat a un sistema universitari com el català?JW: La transferència de l'educació superior dual a altres països i regions sempre necessita un enfocament personalitzat. L'educació superior dual podria ser establerta per l'adaptació dels programes universitaris tradicionals a l'educació superior dual o mitjançant l'establiment d'un nou tipus d'universitat. Com un primer pas les universitats catalanes es podrien introduir alguns mòd... [llegeix més]
-
ACUP: Per què recomanaria a un estudiant a estudiar en un programa dual?JW: Aquests estudiants tenen l'oportunitat d'estudiar enfocaments teòrics, així com experiències pràctiques empíriques –ambdues es combinen amb l'aprenentatge de les habilitats socials. Finalment, aquesta seria la millor i la via més ràpida per obtenir una excel·lent ocupabilitat en un nivell acadèmic més alt.