FAS > Formació i crèdits > Oferta > Formació 2n sem. 2014-15

Oferta de crèdits 2n semestre 2014-15

Jornades de sensibilització: Sobirania Alimentària (2 crèdits ECTS i 2 crèdits de lliure elecció)

Dates i horari:  del 15 al 17 d’abril de 2015 (dimecres 15 i dijous 16, de 09:30 a 19:30h, i divendres 17, de 09:30 a 14:00h, aprox.)
Lloc realització: Barcelona (pendent de confirmar)
Avaluació: Assistència a un mínim de 15 hores, d’entre el total de sessions programades, i realització d'un treball de reflexió al finalitzar l’activitat.
Preu: 40€
INSCRIPCIONS.

Descripció: En l'actualitat existeixen nombroses iniciatives emmarcades en un paradigma alternatiu de desenvolupament conegut com a Sobirania Alimentària, que se’ns presenta com una resposta  justa i sostenible davant d’una situació global d'empobriment i fam. Xerrades, tallers, taules d’experiències, rutes guiades... per a promoure el debat i la reflexió crítica entorn a l'actual sistema de producció, comerç i consum d’aliments, tot abordant els seus impactes en les dimensions local i internacional. Alhora, per donar a conèixer experiències transformadores que neixen des de l'àmbit de la sobirania alimentària: horts socials, cooperatives, mercats locals i xarxes d’alimentació, projectes de dinamització local agroecològica, universitats camperoles, etc.

Sexualitat i afectivitat. Una mirada integradora (2 crèdits ECTS i 2 crèdits de lliure elecció)

Dates i horaris: del 3 al 24 de març (dimarts i dijous de 15:30 a 18:30 hores)
Lloc de realització: Aula 26 del Modul 2 Facultat de Ciències de l'Educació.
Avaluació: Assistència al 100% de les sessions i realització d'un exercici pràctic (participació en un Xiringu del grup de Voluntariat de Salut de la FAS). Per a l'alumnat de grau (crèdits ECTS) , caldrà també fer entrega d'un treball de reflexió al finalitzar l'activitat.
Preu: 40€
Inscripcions tancades

Descripció: El programa tractarà diferents temàtiques relacionades amb l’afectivitat, la sexualitat i el sexe saludable emmarcades dins del concepte de salut. Part de la formació anirà enfocada en promoure la sexualitat, des de la reflexió a través de l’afectivitat, el gènere, l’assertivitat, i el plaer, i els drets sexuals i reproductors, i les línies de prevenció. Hi haurà una part de la formació destinada a les problemàtiques relacionades amb el sexe: disfuncions, embarassos no desitjats i prevenció d’aquesta problemàtica, així com conèixer com es treballa des de la prevenció i l’acompanyament de situacions d’elevada tensió emocional (counselling). El curs també pretén introduir a l’estudiant a la reflexió i coneixement sobre els drets humans de les persones que conviuen amb el VIH, els drets sexuals i reproductius, i sobre la violència de gènere, l’homosexualitat i la transsexualitat entenen l’afectivitat i la sexualitat com a eix central de la identitat de la persona.

Discapacitat o capacitats diverses? (2 crèdits ECTS)

Dates i horari: 9 d'abril al 30 abril de 2015 (dimarts i dijous de 15:30 a 18:30h)
Avaluació: Assistència al 100% de les sessions i realització d'un exercici pràctic (participació en una activitat del PIUNE o una visita a una entitat representativa de l'àmbit de les  persones amb discapacitat). Caldrà també fer entrega d'un treball de reflexió al finalitzar l'activitat.
Preu: 40 euros.
Lloc: Aula 003- K/0057 Facultat de Traducció i Interpretació.
Inscripcions tancades

Descripció: L’activitat Discapacitat o capacitats diverses? pretén apropar els estudiants a la realitat de les persones amb discapacitat per tal de trencar els estereotips existents a la societat i potenciar, mitjançant el coneixement, la igualtat, i així seguir avançant en la construcció d'una universitat inclusiva. Els estudiants s’aproparan a conceptes bàsics tals com els diferents tipus de discapacitat, disseny universal i autonomia personal, entre d’altres. Es posarà especial èmfasi a la inclusió en l’àmbit acadèmic i social. S’oferirà una visió oberta i reflexionada amb la col·laboració d’entitats de l’àmbit de la discapacitat, que aportaran de primera mà situacions concretes de l’ entorn educatiu, laboral i cultural. En aquesta línia, es presentaran bones pràctiques i experiències en relació a la millora en la qualitat de vida de les persones amb discapacitat. El curs també pretén oferir recursos i estratègies pràctiques envers el col·lectiu de les persones amb discapacitat i presentar les seves capacitats i no únicament des de les limitacions. També es vol promoure el debat i la reflexió sobre el procés d'inclusió de les persones amb discapacitat.
Programa de l'activitat.