XI Jornades d'Ensenyaments Econòmics, Administratius i Comercials

10 anys de crisi? Estat de benestar o precarietat estructural? Propostes per a la reflexió sobre economia i educació

En la darrera dècada, la crisi econòmica ha propiciat un greu deteriorament dels indicadors econòmics i de les condicions de vida de milers de persones. Entendre l’evolució del sistema econòmic capitalista en aquest segle XXI esdevé una tasca complexa d’anàlisi i estudi dels múltiples factors que condicionen la nostra societat. En aquests moments, sembla fonamental reflexionar sobre les repercussions que genera el sistema econòmic cap al medi ambient i la vida de les persones.
En aquest sentit, ens preguntem si -a partir d’ara- tindrem un Estat del benestar amb una bona educació i sanitat públiques, unes pensions públiques dignes i drets laborals, econòmics i socials o si, per contra, en les pròximes dècades estarem abocats a la precarietat i l’increment de les desigualtats.
Més enllà de les especialitats particulars del professorat d’ensenyaments econòmics, administratius i comercials plantegem un marc de jornades obertes al debat i la reflexió sobre l’economia i els problemes econòmics que se’n deriven per a la ciutadania. Volem impulsar una pràctica docent reflexiva, donant la importància necessària als continguts que ajuden a entendre l’economia i convertir-la en una eina de transformació social al servei d’una societat més justa.

08.45 Recepció i lliurament de material

09.15 Inauguració i presentació de la Jornada

09.30 Conferència inaugural
10 anys de crisi? Estat de benestar o precarietat estructural? Anàlisi i propostes.
A càrrec de Joan Tugores Ques, Catedràtic d'Economia de la Universitat de Barcelona.

10.45 Descans - cafè, espai de trobada entre participants.

11.15 Conferència-debat
La situació econòmica actual i els límits del sistema capitalista. Per a què serveix l'economia? Reflexions sobre l'ensenyament d'economia.
A càrrec de Miren Etxezarreta, Catedràtica d'Economia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

12.30 Taula de debat
La financiarització de l'economia i les conseqüències per a la ciutadania. El dret a l'habitatge: anàlisi i propostes per garantir un dret bàsic.
A càrrec de Sergi Cutillas, membre de la Plataforma Auditoria Ciutadana del Deute; Eduard Sala, portaveu de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) i Jaime Palomera, portaveu del sindicat de Llogateres i Llogaters de Barcelona.
Taula moderada per Pedro Gozalbo.

14.30 Pausa per dinar

16.00 Obra de teatre: Pla Il·lusió
A càrrec de Forn de Teatre Pa'tothom.

17.00 Debat obert amb el professorat
Per a què serveixen els ensenyaments econòmics a secundària? Quines propostes de millora podem fer plegats?
Intervenen: Belén Tascón, Plataforma per una Educació Econòmica Crítica i Plural (PLEEC); Elena Carbonell i Pedro Gozalbo, professors de l'Associació d'Ensenyaments d'Economia i Empresa; representant del Fòrum Social Mundial Barcelona 2019-2020.

18.30 Cloenda de la Jornada

Lloc de realització: Sala d'actes - Edifici Rectorat. Campus de la UAB. Bellaterra
Data: Divendres 5 d'abril de 2019
Horari: De 8:45 a 18:30
Activitat gratuïta

Inscripció: Per realitzar la inscripció heu d'anar a aquesta pàgina i cercar l'activitat amb el codi 0007010012.

Es farà gravació i fotos durant tota la trobada.

Amb el suport de:

En col·laboració amb:  Associació d'ensenyants d'economia i empresa

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
Per obtenir la certificació haureu de signar els fulls corresponents, que trobareu a la secretaria de la Trobada al matí i a la tarda.
No es farà certificat a cap persona que no hagi justificat l'assistència mitjançant aquesta firma.