Tallers Argó: Ciències de la Terra i el Medi Ambient 2019

Tallers Argó de les Ciències de la Terra i el Medi Ambient 2019

Des del programa ARGO de l’ICE i en col·laboració amb professorat dels Graus de Ciències Ambientals i de Geologia de la UAB, us volem proposar per al vostre alumnat de 1r de Batxillerat dues activitats relacionades amb els Graus de les Ciències de la Terra i el Medi Ambient.

PROGRAMA

Dimarts, 2 d'abril de 2019, de 9 a 17h.
Sortida a Cardona
Grau de Ciències Ambientals+Geologia, doble titulació

Les Ciències de la Terra i del medi ambient a la UAB

Voleu saber què es fa en aquest camp a l’àmbit universitari? Voleu veure de prop algunes de les problemàtiques geoambientals existents al nostre territori? Voleu conèixer-ne el seu impacte ambiental?

Veniu amb nosaltres a passar un dia de camp amb personal investigador i professorat de la doble titulació en Geologia i Ciències Ambientals de UAB.

Les Ciències de la Terra i del medi ambient (CTMA) tenen la seva continuïtat en els estudis, tant del Grau de Geologia i del Grau de Ciències Ambientals com dels de doble titulació Ciències Ambientals+Geologia de la UAB. Una formació transversal dissenyada per donar resposta a les necessitat de la nostra societat en matèria de recursos, processos-riscos i impactes del medi físic.

La problemàtica geoambiental existent a l’entorn de Cardona és un molt bon exemple de la necessitat d’adquirir coneixements tècnics de manera integrada. Tot caminant pel terreny i alhora parlant amb docents de la UAB, podreu observar exemples d’una gran elevada diversitat de processos geològics actius/riscos (kàrstics, gravitacionals, halo cinètics, erosió hídrica o argiles expansives) i recursos/impactes (minerals, hidrogeològics, patrimonials, contaminació de sòls i aigües i efectes en la salut humana –geologia mèdica–) que són objecte d’anàlisi en els estudis de CTMA i en l’àmbit universitari i a la doble titulació Ciències Ambientals+Geologia.

Disposem de 50 places entre estudiants i el seu professorat acompanyant.
Dirigit a estudiants de 1r de Batxillerat que cursin l'assignatura de Ciències de la Terra i del Medi Ambient al vostre institut i amb interès real per, especialment, el doble grau en Ciències Ambientals i Geologia, així com pel Grau en Ciències Ambientals.
Preu de la sortida: 3€ per estudiant.
 


Divendres, 5 d'abril de 2019, de 10 a 14h. 
Pràctiques al Campus de la UAB
Grau de Ciències Ambientals

Fareu dues activitats

L'energia i el medi ambient
Els models de generació i consum energètic representen un dels aspectes més importants en les polítiques de gestió del medi ambient avui en dia, i ho seran cada vegada més, a mida que els recursos fòssils es vagin exhaurint.
Farem un breu recorregut a través del Campus de la UAB per mostrar i comentar diferents mesures i instal·lacions d’estalvi i eficiència energètica que s’hi poden trobar.

Condicionants geoambientals i aigües subterrànies a l’entorn del Campus de la UAB
En aquest cas, amb el passeig pel Campus de la UAB, guiat per docents, podreu “experimentar” el tipus de treball de camp que desenvolupa habitualment l'alumnat de Ciències Ambientals, així com el de Geologia de la nostra Universitat. Podreu aproximar-vos a les visions sistèmiques del nostre entorn més immediat. Entendre de quina manera els processos geològics (geomorfològics i hidrogeològics) i climàtics actuen conjuntament i interaccionen amb els sistemes biològics.

Places: 60 
Preu: Aquestes pràctiques són gratuïtes, però heu de fer la inscripció si voleu assistir-hi.
Lloc de realització: Facultat de Ciències de la UAB.
Inscripció: Les places s'aniran assignant per ordre d'inscripció. 

La no assistència dels centres amb plaça, o avís sense marge de temps per poder assignar les places a un altre centre de la llista d'espera, es tindrà en compte a l'hora de donar places en properes activitats.