ciències

Revista del Professorat de Ciències d'Infantil, Primària i Secundària

ISSN 16996712

Anima't a escriure les teves experiències, seran benvingudes!

Noticies

Edita:

CRECIM - UAB

Amb la col·laboració:

i en coordinació amb:

ciències
està inclosa a la base de dades
e-revistas

La revista ciències col·labora amb la revista Recursos de Física

• VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de les Ciencias, Barcelona 2009

• Nova revista Educació Química (EduQ)

• Jornades Aules Hospitalàries i Atenció domiciliaria

Entre els dies 7 i 10 de setembre de 2009 tindrà lloc al Cosmocaixa de Barcelona el VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de les Ciencias.

El congrés, organitzat per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Vicerrectorat d’Investigació de la Universitat de València, té com a lema general "Ensenyament de les ciències en un món en transformació" i proposa tractar els següents àmbits temàtics preferents:

• Ensenyament de les ciències i societat

• Ciències i ensenyament de les ciències

• Ensenyament de les ciències i currículum

• Ensenyament de les ciències a l’aula.

El període d’inscripció és obert des del dia 1 d’octubre fins al 31 de maig.

El període d’enviament de propostes de comunicació s’iniciava 15 de novembre i restarà obert fins el 25 de gener.

Per a més informació visiteu la web del Congrés.

A dalt

Nova revista Educació Química (EduQ), per al professorat de Química de Secundària

La Societat Catalana de Química (SCQ), filial de l’Institut d'Estudis Catalans, ha llançat recentment EduQ, la primera revista en llengua catalana adreçada al personal docent de química. L’objectiu d’aquesta nova publicació és «esdevenir un referent per als professors de química de tots els nivells, però especialment per als de secundària», en paraules de l’editora, Fina Guitart.

De forma més específica, EduQ pretén ajudar el professorat en aspectes com la innovació a les aules i als laboratoris, a més de facilitar-los estratègies i recursos per a ensenyar i perquè els alumnes desenvolupin competències científiques lligades al coneixement de la química.

EduQ està dividida en catorze seccions que abracen aspectes molt diversos relacionats amb l’ensenyament de la química com, per exemple, temes d’actualitat, formació del professorat, noves tecnologies o innovació a l’aula. La revista és quadrimestral i es distribuirà als socis de la SCQ i, pròximament, als professors de secundària.

Es pot baixar des d'aquí.

A dalt

Jornades Aules Hospitalàries i Atenció Domiciliària

Els dies 23 i 24 d’octubre de 2009 es celebraran les Jornades sobre Reflexions i Bones Pràctiques entorn l'aprenentatge en Aules Hospitalàries i en Atenció Domiciliària, organitzades pel CRECIM, el Departament d’Educació i l’Associació Catalana de Professionals de l'Educació en l'Àmbit Hospitalari (ACPEAH), amb el suport del Ministeri d'Educació.

Aquestes jornades ofereixen un espai per a que els docents hospitalaris i domiciliaris de totes les comunitats autònomes, puguin compartir i analitzar les experiències que realitzen sobre l'aprenentatge de temes curriculars i, en particular les estratègies que utilitzen mitjançant l'ús de les TICs (Tecnologies de la informació i la comunicació).

El període d’inscripció romandrà obert fins el 9 d’octubre de 2009. El període d’enviament de comunicacions orals o pòsters restarà obert fins el 25 de setembre de 2009. La seu de les jornades és l'edifici Estel de Barcelona.