Sabies
que...
|
Huxley
Josep González-Agàpito
|
Plana
oberta
|
Experiència
amb mandarina
Equip Llar d'infants Lola Anglada
La
quotidianitat ofereix constantment oportunitats per descobrir
i experimentar. L’hora de les postres
esdevé un bon moment per iniciar una nova experiència.
|
Educar
de 0 a 6 anys
|
Créixer
entre la lectura i la literatura
Roser
Ros
L’autora
ens fa reflexionar sobre la importància de l’acompanyament
adult en el complex procés d’aprenentatge de
la lectura de l’infant,
perquè no es tracta tan sols d’un mer procés
de descodificació, sinó d’un procés
de descobriment i de desig del plaer de la lectura.
|
Bones
Pensades |
L’atrapaombres:
pots atrapar l’ombra del teu cap?
Juan Pedro Martínez
|
Escola
0-3 |
La
documentació per donar valor a
les relacions entre els nens
Gloria Tognetti
L’escola bressol es caracteritza
per ser una comunitat de nens i nenes que comparteixen experiències
entre ells i amb els educadors, experiències programades
conscientment, amb una finalitat educativa, i que després
es retornen a les famílies amb l’objectiu de
promoure una renovada cultura de l’educació
i de la infància.
Detalls
d’una petita història
Eva Jansà
En el dia a dia de l’escola bressol
es va teixint tot un món de relacions entre infants,
entre adults, i entre adults i infants. La curiositat i
l’interès per l’altre apareixen des de
ben petits, des d’aquell nadó que observa l’altre
que té al costat i que s’esforça per
tocar i conèixer fins aquells infants que s’organitzen
per compartir estones de joc. Com en el món adult,
en aquestes relacions que es van construint cadascú
assumeix un rol determinat, i molts cops apareix l’instint
de protecció i cura cap als infants més petits.
La Martina i l’Ivan, l’Ivan i la Martina, una
història d’amistat, de cura i delicadesa en
la manera d’acompanyar-se que reflecteix com els infants
són capaços de posar-se en el lloc de l’altre,
i com, de vegades, els adults ens veiem reflectits en les
seves accions
|
L'entrevista |
Conversa
amb Beatriz López una mare satisfeta
Bet
Madera
La
Bea, mare de dues criatures, du els seus fills a l’escola
del poble, perquè pensa que aquesta és sempre
la millor opció i perquè, a més, n’està
satisfeta. Situada a Sant Llorenç Savall, és
una escola de poble, petita i d’una línia. En
general, les persones que hi han passat –com a mestres,
com a alumnes o com a pares– coincideixen a dir que
aquesta escola n’ha passat de tots colors, però
sempre ha fet esforços per ser un lloc agradable, acollidor.
Amb ganes de fer la feina amb il•lusió i entusiasme.
Lluny d’altres escoles, per ubicació, però
sempre molt acompanyada. El tarannà de molta gent que
hi treballa, o hi ha treballat, fa que sigui una escola oberta,
amb ganes d’establir connexions amb altres persones
o centres que l’enriqueixin i als quals, a la vegada,
pugui enriquir.
|
Escola
3-6 |
La
llengua escrita
Rosa Boixaderas
Aprendre a llegir i a escriure és
un procés llarg i complicat, per al qual es necessita
desenvolupar una sèrie d’habilitats que molts
infants encara no tenen quan es troben davant de les primeres
lletres. Darrerament ha sorgit una mena de dèria
social i escolar on sembla que els nens i les nenes perdran
el tren si no saben llegir en finalitzar el parvulari. Hi
ha una idea col·lectiva errònia que com més
aviat se’ls apressi perquè aprenguin millor
ho faran.
|
Els
ànecs
Dolors Todolí
Gràcies
a una experiència de col•laboració amb
les famílies els infants han pogut viure de primera
mà i participar en el procés d’incubació,
el naixement i els primers dies de vida d’uns ànecs.
|
Infant
i salut |
Què
fem amb els mocs
Júlia Estela Esteve
Avui
en dia, les malalties respiratòries tenen una gran
incidència en la infància a causa de diversos
factors que alteren l’aire que respirem: virus, fums,
elements contaminants... En aquesta última dècada
s’ha observat un augment important de les visites
mèdiques, tant ambulatòries com hospitalàries,
de nens i nenes amb afeccions respiratòries que comporten
absentisme per malaltia a les escoles. Aquesta és
una realitat que els educadors i educadores es troben a
les aules habitualment. L’objectiu d’aquest
article és donar unes recomanacions sanitàries
als professionals de l’educació.
|
El
conte |
Elisabet
Abeyà
Aquest
any 2012, potser més que mai, a tots ens agradaria
tenir una vareta màgica. Què en faríem?
Crec que els que ens dediquem a l'educació dels més
petits ens posaríem fàcilment d'acord en unes
quantes coses bàsiques que no hem obtingut amb altres
mètodes. No ens podem quedar de braços plegats
esperant la nostra vareta. Us proposem per a aquest any
contar «contes amb vareta màgica» i així,
contant, contant, potser ens ve alguna bona idea.
|
|
|