FAS > Crèdits > Oferta > Cursos 1er sem. 12-13

OFERTA DE CURSOS 1er semestre 2012-13
(reconeixement de crèdits ECTS i CLE

1-Curs de Teatre Social com a eina de sensibilització
El curs permetrà crear un grup universitari estable que desenvoluparà, a partir del teatre social, accions de sensibilització sobre problemàtiques relacionades amb temes socials, salut i cooperació i medi ambient. Es començarà amb una formació inicial intensiva de 18 hores (durant el mes de novembre) i la resta de l'any es donarà continuïtat al curs amb 3 hores setmanals els divendres. Els continguts seran tant teòrics (conèixer què és el teatre de l'oprimit, els seus orígens i desenvolupament, i què és el teatre social) com pràctics (escalfament, activació del cos i de la consciència sensorial, tècniques dramàtiques, teatre-fòrum...).

Aquesta activitat es desenvolupa amb la col·laboració de l'entitat Forn de teatre Pa'tothom.

Crèdits: 6 crèdits lliure elecció (Codi 78475 ) i 4 ECTS (Taller de Teatre Social com a eina de sensibilització).
Preu: 220¤

Programa anual
Dates i horaris: Del 23 de novembre de 2012 al 7 de juny de 2013. Divendres de 12 a 15h
Lloc: Sala d'Assaig 2 de l'Edifici d'Estudiants
Formació inicial intensiva
Divendres 9 i 16 de novembre, de 12 a 15h, a la Sala d'Assaig 2 de l'Edifici d'Estudiants.
Dissabtes 10 i 17 de novembre, de 10 a 13h i de 14 a 17h, al local de Pa tothom (c/Lluna, 5 baixos, Barcelona)

2-Curs Introducció a la cooperació al desenvolupament
Curs que, a partir de tallers i experiències pràctiques, contextualitzarà les relacions Nord-Sud, els conceptes de desenvolupament, cooperació i d'educació per al desenvolupament. Aquest curs compta amb la col·laboració de la Federació Catalana d'ONGD.

Dates i horaris: Del 5 al 26 de novembre. Dilluns i dimecres de 16:00 a 19:00 hores
Crèdits: 2 crèdits lliure elecció (Codi 78293) i 1 crèdit ETCS (Aproximació a la cooperació pera la desenvolupament).

3-Curs Integra't amb la discapacitat
Proporciona coneixements sobre les diferents discapacitats. El curs apropa la realitat de les persones amb discapacitat a través de la participació de les entitats més representatives d?aquest sector en els àmbits social, educatiu i laboral. A la vegada, dóna recursos i estratègies de com atendre les necessitats específiques d?aquest col·lectiu.

Dates i horaris: Del 23 d'octubre al 4 de desembre. Dimarts de 15:30 a 18:30 hores
Crèdits: 2 crèdits lliure elecció (Codi 78325) i 1 crèdit ETCS (Programa de sensibilització i difusió sobre la discapacitat).

4-Curs Sexualitat i afectivitat: una mirada integradora
El curs tractarà diferents temàtiques relacionades amb l'afectivitat i la sexualitat saludable emmarcades dins del concepte de salut i com a eina de prevenció de les malalties de transmissió sexual. S'introduiran, a més, altres qüestions relacionades com el gènere, la identitat sexual, els drets sexuals i reproductors, els drets humans de les persones que conviuen amb el VIH i les línies de prevenció per lluitar contra la transmissió de malalties i infeccions de transmissió sexual.

Dates i horaris: Del 30 d'octubre a l'11 de desembre. Dimarts de 15:30 a 18:30 hores
*També es realitzarà una sessió pràctica (horari a convenir per l'estudiant).
Crèdits: 2 crèdits lliure elecció (Codi 78287) i 1 crèdit ETCS (Programa de sensibilització i difusió sobre sexualitat i afectivitat. Una mirada integradora).

5-Curs sobre Drogues: reflexions, visions i efectes de les substàncies
S'oferirà una formació específica, pràctica i reflexiva sobre el consum de drogues, des d'una vessant biopsicosocial, històrica i antropològica. Es tractaran diferents temàtiques relacionades amb les drogues, i cada substància de manera específica, tenint en compte els seus efectes neurològics i psicològics.

Dates i horaris: Del 6 de novembre al 18 de desembre. Dimarts de 16:00 a 19:00 hores
*També es realitzarà una sessió pràctica (horari a convenir per l'estudiant).
Crèdits: 2 crèdits lliure elecció (Codi 78479) i 1 crèdit ETCS (Programa de sensibilització i difusió sobre drogues: reflexions, visions i efectes de les substàncies).