FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

150 estudiants participen a la VIII Setmana de la Cooperació
Crònica VIII Setmana de la Cooperació a la UAB 23.04.2013 Formació  -  L'objectiu d'aquestes jornades ha estat analitzar diferents conflictes armats i violències recents i reflexionar entorn el paper de la societat civil en la construcció de pau.

La VIII Setmana de la Cooperació a la UAB ha tancat les portes amb una alta participació. Al llarg de les jornades han assistit aproximadament 150 persones, de les quals 70 estudiants inscrits que han rebut el reconeixement de crèdits acadèmics. Sota el títol Pau i violències al món actual s’ha analitzat les causes i les implicacions d'aquestes violències, molt sovint vinculades a l'activitat d'empreses transnacionals i al model econòmic, energètic i de consum dels països del Nord, així com les experiències de resistència pacífica i de construcció de pau que sorgeixen des dels pobles i la societat civil.

Durant aquestes jornades s’han celebratxerrades, taules rodones, tallers, cinefòrums, exposicions i teatre, on es destaca l’alta participació per part de col·lectius i organitzacions socials catalanes i llatinoamericanes. A més, com a factor sorpresa, a la sessió Altres violències a Amèrica Llatina: conflictes sòcioambientals, va participar la lideressa indígena Lorena Cabnal, que va parlar sobre les vulneracions dels drets humans vinculades a les activitats extractives a la mineria, petroleres i agroindústria i del feminisme comunitari com a estratègies de resistència entre les dones indígenes xinkas de Guatemala.

Arcadi Oliveres va ser l'encarregat de donar el tret de sortida a la vuitena edició d’aquestes jornades, i va destacar la corrupció com a una evidència a la que hem de dir prou, va relacionar els interessos econòmics entre polítics i grans empresaris i va emfatitzar que si les desigualtats socials i la pobresa al món perduren és per una manca de voluntat política i una distribució justa dels recursos, i no per una falta de riquesa.

Alguns dels temes que s’han abordat han estat el tractament que fan dels conflictes els grans mitjans de comunicació de la mà de Xavier Giró, de l'Observatori de la Cobertura de Conflictes UAB; les implicacions de la banca en la indústria de guerra, amb la participació de Jordi Calvo, del Centre Delàs de Justícia i Pau, i Tica Font, de l'Institut Català Internacional per la Pau; i el procés de pau a Colòmbia, amb Dorys Ardila, de l’Escola de Cultura de Pau, i amb representants dels moviments socials colombians Jamileth Vargas del MOVICE Colòmbia, Betty Puerto, del Movimiento Social de Mujeres contra la Guerra y por la Paz, i Juan Manuel Ávila, de l’Observatorio ADPI.

Per últim, els tallers dinamitzats per l’Escola de Cultura de Pau ha volgut facilitar l'aprenentatge d'eines d'acció política i de lluita no violenta a partir de la creativitat per a transformar els conflictes.

Anar a Notícies