FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Més de 300 persones contra el malbaratament alimentari
Dia de la Terra 24.04.2013 Voluntariat  -  Aproximadament 330 persones van participar al dinar solidari contra el malbaratament alimentari i la pobresa, que es va celebrar a la plaça Cívica en la diada de Sant Jordi a la UAB. S’han aprofitat 600 kg d’aliments peribles (principalment verdures i fruita) donats per Mercavllès i s’han recollit prop de 500 kg d’aliments de llarga durada per al Banc dels Aliments.

El Grup de voluntariat de medi ambient de la FAS i l’Oficina de Medi Ambient de la UAB, en el marc de la campanya “Menja Just a la UAB”, han organitzat el dinar solidari contra el malbaratament alimentari i la pobresa, que ha acollit més de 300 persones en una jornada reivindicativa. Coincidint amb el Dia de la Terra (el passat 22 d’abril) i la diada de Sant Jordi a la UAB, s’ha volgut conscienciar a la comunitat universitària sobre com aprofitar el menjar a casa.

En aquest sentit s’ha fet un taller sobre prevenció del malbaratament alimentari a les cuines domèstiques, impartit per l’associació Espai Ambiental dins la campanya “De menjar, no en llencem ni mica”, on han participat 150 estudiants al llarg de la jornada.

El dinar s’ha fet a partir d’aliments peribles és a dir, que estan en bon estat però que no es poden vendre, que han estat donats per Mercavallès. Els voluntaris del grup de medi ambient de la FAS i l’equip de cuiners de la Fundació Alícia, amb la col·laboració del Restaurant de la plaça Cívica, han estat els encarregats de cuinar l'amanida de pasta amb verdures i la macedònia.

A Catalunya es llencen més de 260.000 tones d’aliments anualment mentre que el 22% de la població catalana viu sota el llindar de la pobresa. Només a la UAB es llencen gairebé 490 quilos de menjar Aquesta contradicció posa de manifest la necessitat de prendre consciència sobre el malbaratament dels aliments.

Precisament la campanya Menja Just a la UAB, que es va posar en marxa el curs passat, i compte amb més de 1.300 signatures, demana que es promogui la conscienciació i la prevenció del malbaratament alimentari a títol individual i a nivell campus i proposa diverses mesures de com fer-ho, per exemple oferir un servei on les quantitats de menjar i el seu cost siguin proporcionals.

Pots veure la galeria d'imatges del dinar solidari al facebook de la FAS aquí.

Aquesta activitat compte amb la col·laboració de:
Associació Espai Ambiental
Blue Planet