FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Futbol entre estudiants i joves d'un centre de justícia
Partit de futbol del programa de Justicia 26.04.2013 Programes Socials  -  La FAS va organitzar un torneig de futbol entre estudiants de la UAB i joves del Centre Educatiu de Justícia Juvenil L’Alzina. Un total de deu estudiants, nou d’ells voluntaris de la FAS, van participar en els partits que es va jugar al camp de futbol 5 d’aquest centre.

El Programa de Justícia de la FAS va organitzar un torneig de futbol on hi van participar estudiants de la UAB, la majoria dels quals voluntaris d’aquest programa, i joves del Centre Educatiu de Justícia Juvenil L’Alzina. L’activitat es va organitzar en base a un triangular, és a dir, dos equips estaven formats per joves del centre juvenil i un equip pels voluntaris de la FAS i educadors del centre. Els partits van tenir una durada de 20 minuts cada un, de tal manera que tots els equips es poguessin enfrontar entre ells.

Aquesta és una de les activitats puntuals del Programa de Justícia que es porta realitzant els últims dos cursos amb l’objectiu de promoure conductes saludables relacionades amb l’esport en un espai lúdic i divertit pels joves. A més, aquesta iniciativa dóna la oportunitat als estudiants de la UAB de participar en una activitat voluntària en un centre penitenciari que permet l’intercanvi amb els joves del centre juvenil en un context diferent a l’habitual.

Amb un clima distés i amistós, a les 15.30 va començar el primer partit entre els dos equips del centre juvenil. Seguidament el grup de voluntaris es va enfrontar a un dels equips dels joves del centre, on els visitants van perdre per 4 a 1. Finalment, en l’últim partit entre l’altre equip de joves i els voluntaris, els darrers van perdre per 3 a 1 en un partit molt més disputat que l’anterior.

En acabar els partits, els voluntaris van poder compartir uns moments d’intercanvi i coneixença amb els joves. Finalment, es va concretar un partit de tornada de cara al juny a les instal·lacions del SAF del campus de la UAB, de manera que els joves del centre juvenil tinguin la oportunitat de jugar un partit en un espai extern al propi centre.

Anar a Notícies