Un vídeo explica el mentoratge d'estudiants de la UAB amb noies tutelades
Vídeo de mentoratge a un CRAE 14.11.2014 Voluntariat  -  La FAS ha elaborat un vídeo sobre el projecte de peer mentoring entre joves estudiants de la UAB i noies tutelades. Una iniciativa que ha permès, a través del mentoratge, l’aprenentatge i l’empoderament d'una trentena de joves.

El projecte de mentoratge proposat pel grup interuniversitari de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social (IARS) i dut a terme amb joves tutelades d'entre 16 i 18 anys que resideixen al Centre Residencial d'Acció Educativa, CRAE, i estudiants de la UAB segueix una metodologia d'aprenentatge concreta que permet treballar aspectes com l'autoestima, l'estabilitat emocional i l'ampliació de la xarxa social.

El voluntariat en un projecte de mentoring permet que dues persones aprenguin a partir d'una relació d'amistat. Segons la responsable d'aquest projecte, Fina Sala, el peer mentoring és de gran utilitat a nivell professional ja que  "dóna un plus al treball com a educadores que tindran les mentores en un futur". El peer mentoring és també una oportunitat per joves estudiants de conèixer noies a les que atendran com a educadores en un futur pròxim i suposa una nova manera d'obtenir suport i d'aclarir dubtes i neguits perles noies tutelades.

Des de la FAS s'ha fet un vídeo resum del projecte de IARS i SUARA i que compta amb el suport de la Fundació Jaume Bofill, que hi ha participat a través del Centre Promotor Aprenentatge Servei. Aquest centre és un espai creador d'iniciatives i d'accions encaminat a cercar i reforçar projectes APS que segueixen la metodologia d'Aprenentatge i Servei i actua alhora com a base de dades de programes que hi estan relacionats.

A més, la FAS com a entitat amb experiència en projectes APS ha participat en la formació de les estudiants de la UAB per preparar les mentores i afrontar i entendre millor les noies tutelades amb les que fan parella. El curs passat es van realitzar 4 seminaris per abordar les diferents qüestions entre les quals es va fer un taller d'assertivitat, una sessió de roll playing i es va treballar sobre les relacions igualitàries.

El vídeo recull les opinions de les noies participants i mostra com l'experiència de participar en el peer mentoring ha estat molt enriquidora per totes elles. Les noies que n'han format part destaquen que al final el projecte s'ha acabat convertint en una molt bona amistat.