Dones i ciència a la UAB

 

M. Victòria Nogués Bara

Departament de Bioquímica i Biologia Molecular
Incorporació a la UAB: 1977-78

Docència:

Bioquímica (llicenciatura de Biologia)
Bioquímica (llicenciatura de Química)
Bioquímica II (llicenciatura de Biotecnologia)
Enzimologia (llicenciatura de Bioquímica)
Biocatàlalisi (llicenciatura de Biotecnologia)
Curs de doctorat: Estructura i funció de macromolècules biològiques (Programes de Doctorat de Bioquímica i Biologia Molecular i de Biotecnologia).

Línies de recerca:

Àrea temàtica de recerca: Bioquímica i Biologia Molecular

Les línies de recera s’inclouen en el camp dels enzims, en concret de proteïnes amb activitat ribonucleasa. Els projectes desenvolupats s’han centrat en la caracterització de les activitats enzimàtiques, la implicació en diferents funcions biològiques i la relació amb l’estructura proteica.

Publicacions destacades:

The role of non-catalytic binding subsites in the endonuclease activity of bovine pancreatic ribonuclease A.
Mohamed Moussaoui, Alícia Guasch, Ester Boix, Claudi M. Cuchillo and M. Victòria Nogués.
The Journal of Biological Chemistry (1996) 271, 4687-4692

Kinetic and product distribution analysis of human eosinophil cationic protein indicates a subsite arrangement that favors exonuclease-type activity.
Ester Boix, Zoran Nikolovski, Gennady P. Moiseyev, Helene F. Rosenberg, Claudi M. Cuchillo and M. Victòria Nogués.
The Journal of Biological Chemistry (1999) 274, 15605-15614


 

 

març de 2005 - Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries - Exposicions anteriors