UAB

Competències bàsiques

  • Demostrar que es té una formació adequada de caràcter interdisciplinari i comprendre els coneixements avançats de l’ordenació jurídica del treball i de la Seguretat Social, així com l’organització del treball i de la gestió de personal.
  • Aplicar els coneixements adquirits d’una manera professional a l’assessorament d’organitzacions sindicals i empresarials i als seus afiliats, a la gestió del personal a les empreses públiques i privades (administració, selecció i formació, assessorament i gestió en matèria de Seguretat Social, assessorament i gestió dels sistemes de prevenció de riscos laborals).
  • Reunir i interpretar dades rellevants en el camp del treball humà en el seu vessant jurídic i organitzatiu per tal d’emetre judicis que incloguin una reflexió sobre dret laboral (individual o col·lectiu) i de la Seguretat Social, a més del relatiu a la salut laboral, organització i planificació del treball en l’empresa, mètodes i mesures de treball, planificació de plantilles, selecció de personal, definició de tasques i llocs de treball, formació i promoció i dels processos i instruments psicològics relacionats amb els diferents aspectes de la gestió de personal.
  • Transmetre informació d’idees, problemes o solucions; oralment o per escrit, a un públic especialitzat en relacions laborals o no especialitzat.
  • Tenir un alt grau d’autonomia que permeti l’inici d’estudis posteriors en haver desenvolupat les habilitats d’aprenentatge necessàries per comprendre la relació entre els processos socials i la dinàmica de les relacions laborals.

Competències específiques

  • Identificar els fonaments de les principals àrees de relació jurídica i d’organització en el camp del treball humà.
  • Identificar, analitzar i resoldre els problemes i les situacions complexes des d’una perspectiva interdisciplinària (econòmica, històrica, jurídica, psicològica, sociològica).
  • Reconèixer les qüestions laborals i de la Seguretat Social, i l’aplicació de la legislació i dels criteris jurisprudencials als supòsits que se’ls presentin a la pràctica.
  • Representar, tècnicament, a les persones o a les entitats en l’àmbit administratiu, fiscal, processal i de defensa davant dels tribunals socials.
  • Preparar, redactar i formalitzar els escrits més generals en els tràmits administratius i judicials.
  • Solucionar els conflictes laborals i les situacions que puguin provocar-los a través de la mediació i de la negociació.
  • Elaborar projectes de comunicació interna en els grups laborals.

Competències transversals

Instrumentals:

  • Treballar de manera autònoma.
  • Organitzar i gestionar la planificació del temps.
  • Actualitzar i reciclar coneixements a través de la formació continuada.
  • Capacitat de decisió, agudesa en la presa de decisions i capacitat de judici.
  • Expressar idees o fets clarament i de manera persuasiva.
  • Convèncer als altres del punt de vista propi.
  • Comunicar i defensar un projecte oralment.
  • Redactar i formalitzar informes.
  • Conèixer un tercer idioma.
  • Aplicar les tecnologies de la informació i de la comunicació en els diferents àmbits d’actuació.

 

Interpersonals:

  • Treballar en equip.
  • Demostrar eficàcia en un entorn canviant a l’hora d’enfrontar-se a tasques noves, responsabilitats o persones.
  • Reconèixer i orientar les necessitats de les persones del seu entorn laboral.
  • Respectar el secret professional.
  • Assimilar els valors ètics i les normes morals en la presa de decisions.
  • Respectar els usos i els costums socials.

 

Sistèmiques:

  • Demostrar sensibilitat per la qualitat.
  • Capacitat d’iniciativa, creativitat i esperit emprenedor.
  • Capacitat per liderar un conjunt de persones, amb l’ús dels mètodes més apropiats per guiar individus o grups per tal d’aconseguir un objectiu.
  • Capacitat per percebre l’impacte i les implicacions de decisions i activitats en altres parts de l’empresa.