Inici > Els estudis > Espai Europeu d'Educació Superior

Aplicació del procés de convergència de l'Espai Europeu d'Educació Superior (procés de Bolonya)

L'Escola Universitària d'Informàtica va posar en marxa el passat curs, en el marc del procés de convergència de l'Espai Europeu d'Educació Superior (procés de Bolonya), un conjunt de canvis molt importants que afectaven sobretot a les assignatures de 1r curs, i que durant el curs 2007-2008 es generalitzen a la resta de cursos.

És per aquesta raó que hem considerat oportú incloure un apartat especial en la Guia de l'Estudiant amb l'objectiu d'explicar com us afecten aquests canvis tant a nivell general com específicament per cada assignatura.

En primer lloc, cal destacar que els principals objectius del procés de Bolonya són:

• Centrar els estudis en el treball de l'estudiant, a través de la seva participació activa en el procés d'aprenentatge. No només són importants els coneixements adquirits, també les habilitats i competències associades a cada assignatura i compartides entre elles.
  • Afavorir la mobilitat d'estudiants i professionals a Europa, mitjançant la definició de titulacions amb una estructura equivalent a tot el continent.
  • Facilitar l'aprenentatge al llarg de la vida.

En segon lloc, tenint en compte aquests objectius, la Universitat Autònoma de Barcelona ha encoratjat des del primer moment als seus professors, estudiants, i centres a participar activament en aquest procés de canvi. La nostra escola es va incorporar en el curs 2006-2007 dissenyant un nou marc acadèmic general per aplicar a les assignatures de 1r curs, i el curs 2007-2008 es va estendre a la resta de cursos. Les principals característiques d'aquest nou marc acadèmic són:

• Totes les assignatures han estat reestructurades per tal de centrar les activitats acadèmiques en l'esforç dedicat per l'alumne. Es minimitzen les classes magistrals, en les que l'estudiant és un ens passiu, per potenciar els seminaris i les classes tutoritzades, que fomenten la participació.
  • S'incorpora l'avaluació continuada a les assignatures. Els estudiants seran avaluats al llarg de tot el curs de forma continuada i de múltiples maneres, motivant la seva participació en les activitats acadèmiques planificades. Volem ressaltar el fet de què és possible, que per poder desenvolupar de forma adient el programa de cada assignatura, sigui condició necessària l'assistència a un nombre mínim de classes per poder aprovar-les. Fins i tot, es pot demanar aquesta condició per l'avaluació en 2a convocatòria.
  • Implantació d'un nou calendari acadèmic.
  • Compromís ètic. Amb el vostre full de matrícula us demanen que signeu una declaració en la qual us comprometeu a no plagiar els vostres treballs de forma parcial o total, sigui d'un altre company o qualsevol altre font, així com a no distribuir els vostres treballs de forma total o parcial. En cas que aquest compromís no es mantingui en alguna assignatura, els alumnes involucrats seran suspesos de forma automàtica en les dues convocatòries de l'assignatura.
Espai Europeu d'Educació Superior