Exposició “Patufet en guerra”

Patufet en guerraEl Memorial Democràtic va inaugurar ahir l’exposició “Patufet en guerra: la il·lusió de la normalitat”, que fins el 31 d’agost es podrà visitar a la seu de la institució (C. Peu de la Creu, 4).

L’exposició ha estat comissariada per Julià Guillamon. El seu objectiu és mostrar com va afectar la guerra civil (1936-1939) el setmanari En Patufet, que aleshores gaudia d’una gran popularitat, i com les seves pàgines van reflectir el conflicte.

Del text de presentació:

“En les històries i els acudits que publicava, En Patufet va intentar mantenir una aparença de normalitat. Ho va fer per evitar el derrotisme, esquivar la censura. i transmetre un missatge d’esperança (resignada) als seus lectors: els infants i també la gent gran que havien crescut llegint la revista”.

En Patufet es va publicar entre 1904 i 1938 (més tard hi va haver una segona època, 1968-1973). Entre els seus col·laboradors destaquen Josep Maria Folch i Torres, autor de la secció “Pàgines viscudes”, i els il·lustradors Gaietà Cornet, Joan G. Junceda i Antoni Muntanyola.


En voleu saber més?

La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca general conserva la col·lecció completa d’En Patufet

Obres sobre En Patufet a les Biblioteques UAB

En Patufet digitalitzat al portal ARCA

Deixa un comentari