març 17 2011
“Realitat i ficció: la fascinació pel crim i la novel·la negra”
El Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEFJE) del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, organitza la ponència
Realitat i ficció: la fascinació pel crim i la novel·la negra, on es podrà gaudir de la participació d’escriptors i professionals del dret.
L’acte és obert a professionals i públic en general interessat en aquest clàssic literari i la inscripció és gratuïta. L’heu de formalitzar enviant un missatge a npf@gencat.cat fins a l’11 d’abril de 2011.
Us posem la presentació de l’esdeveniment:
La novel·la negra i policíaca està en un bon moment d’èxit, tant a nivell nacional com internacional. Després d’haver estat considerada molt de temps un gènere menor, ara s’està prestigiant gràcies a la qualitat dels autors que s’hi van adherint. El quid de la novel·la negra és que ha de tenir una trama en la qual l’autor va posant pistes que el lector ha de recollir. Les històries que ens expliquen poden arribar a ser força truculentes, sovint desagradables. Tot i així ens fascinen. Per què? Què hi ha de realitat en aquestes narracions? Quina és la font d’inspiració dels seus autors? Per què és un dels gèneres literaris amb més seguidor? Quina és la clau del seu èxit? Per parlar d’aquests temes hem convidat l’Andreu Martín, un dels més prestigiosos novel·listes del gènere a casa nostra, i quatre lectors aficionats a la novel·la negra i policíaca. Tres d’ells, a més, tenen relació professional amb el món real de la justícia, que és l’escenari preferit on es desenvolupa la trama d’aquestes novel·les.
Per suposat a la Biblioteca tenim nombrosa bibliografia sobre Criminologia, però consulteu també la matèria més específica Novel·la policíaca i de msiteri.
This entry was posted on Dijous, 17 març, 2011 at 11:32 and is filed under congressos i jornades, dret penal, llibres. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.





























