juny 14 2011
L’anomenat “Dret a l’oblit”
Darrerament es parla molt del Dret al l’oblit. Consisteix en el dret a eliminar el rastre de dades privades dels usuaris dins les xarxes socials. Per a poder eliminar aquestes dades d’Internet, la presidenta de la Comissió Europea i responsable de Justícia, Viviane Reding, ha anunciat que abans de l’estiu presentarà la proposta legislativa per a protegir el ‘Dret a l’oblit’.
Aquesta iniciativa té com a objectiu que els usuaris puguin exigir que les xarxes socials, per exemple, suprimeixin totes les seves dades personals i fotos al donar-se de baixa del servei. La proposta també exigirà que la configuració de les xarxes socials garanteixi la privacitat dels usuaris per defecte de forma que les dades dels internautes no puguin processar-se excepte si aquests hi donen el seu permís expressament.
Aquestes normes no només afectaran a empreses que operin dins de la Unió Europea. La CE vol que les situades fora dels territoris europeus, sobretot als EUA, i que processin dades dels ciutadans europeus, també compleixin amb aquesta legislació.
A Espanya la lluita per aconsseguir-ho està entre l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) i Google España. Dels molts contenciosos que tenen obertes aquestes dues parts, cinc van entrar a l’Audiència Nacional el gener d’enguany.
Podeu consultar la base de dades de legislació Westlaw on trobareu bibliografia i notícies sobre el tema.
This entry was posted on Dimarts, 14 juny, 2011 at 13:27 and is filed under dret civil, drets humans, protecció de dades. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.





























