BCS

Biblioteca de Ciències Socials

maig 15 2012

Informe “Alerta 2012 de Processos de Pau” de l’Escola de Cultura de Pau

Posted in guerres, pau, recursos web, revistes |

Portada de l'informe 2012L‘Escola de Cultura de Pau de la UAB ha publicat el seu informe Alerta 2012! informe sobre conflictes, drets humans i pau, que destaca el greu impacte dels conflictes en la població civil durant el 2011 i adverteix sobre el deteriorament en casos com Afganistan, Líbia, Iemen o Somàlia.

Aquest informe també incideix en el risc d’empitjorament de nombrosos contextos, alguns on ja pateixen els efectes de les guerres i altres amb possibilitats d’escalada de violència.

Voldríem destacar els efectes més comuns d’aquests conflictes:

  • Impacte letal de les hostilitats armades sobre la població civil a l’Iraq, Afganistan, Líbia i Síria.
  • Violència sexual fonamentalment contra les dones.
  • Reclutament forçós, assassinat, segrest i violència sexual contra nens i nenes, etc.

Com en anteriors edicions Alerta 2012! també analitza les situacions de crisi sociopolítica durant 2011, de les crisis humanitàries i de l’impacte de gènere dels conflictes, així com també del paper de les dones en la construcció de pau.

Sortosament aquest document també dóna a conèixer oportunitats de pau per algunes zones per al 2012, com ara l’anomenada Primavera Àrab on destaquen els canvis esdevinguts a Tunísia, el cessament d’hostilitats en el conflicte fronterer entre Tailàndia i Cambodja, etc.

També podeu accedir als informes anteriors a través del catàleg de la UAB.

Recordeu que podeu consultar el canal de notícies d’aquest bloc on trobareu per àrea temàtica un apartat de conflictes i construcció de la pau.


This entry was posted on Dimarts, 15 maig, 2012 at 20:20 and is filed under guerres, pau, recursos web, revistes. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Deixa un comentari

Translate »