BCS

Biblioteca de Ciències Socials

Archive for novembre, 2012

nov. 30 2012

Guia de dades estadístiques de la UPF

La Biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra elabora excel·lents guies temàtiques de recursos. Recentment ha actualitzat la Guia de dades estadístiques que us recomanem. Recull directoris de recursos, webs estadístiques ordenades geogràficament o alfabèticament, la majoria són gratuïtes, però també recull recursos propis de pagament.

A la seva pàgina principal trobem diverses pestanyes:

Dades estadístiques .- Estadístiques per matèries, llista alfabètica de bases de dades estadístiques, teoria i metodologia estadística, estadístiques per àrea geogràfica, …

Catalunya .- Relació de diferents institucions catalanes que proporcionen dades estadístiques (Generalitat, Diputació, Ajuntaments, Institut d’ Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, Institut de Ciències Polítiques i Socials, …).

Espanya .- Relació de diverses institucions espanyoles que proporcionen dades estadístiques (Instituto Nacional de Estadística, Centro de Investigaciones Sociológicas, …).

Europa.-  Agències estadístiques per països.

ÀfricaAmèrica, Àsia, Oceania.- Agències estadístiques nacionals i regionals…

Internacional.- Organismes de dades socials i polítiques, Nacions Unides, Unesco, …

Novetats.- Butlletins de novetats de dades estadístiques.

* Aprofitem l’ocasió per a donar a conèixer l’apartat de la Biblioteca de Ciències Socials, sobre Estadístiques a Delicious.

 


No hi ha comentaris

nov. 27 2012

Resultats de les Eleccions Autonòmiques de Catalunya del 25 de novembre

Els resultats oficials de les eleccions catalanes del 25 de novembre es poden consultar a la web de la Generalitat de Catalunya: https://www.parlament2012resultats.cat/ini09v.htm. logo de les eleccions catalanes del 25 de novembre de 2012

Mitjans de comunicació tant catalans com espanyols han elaborat informacions especials sobre els resultats electorals. A continuació n’esmentem alguns:

També volem destacar altres recursos informatius que us poden resultar interessants:

Podeu entrar en el bloc Etfelicitofill on veureu que s’han reproduït les portades que diaris estrangers i nacionals han dedicat als resultats d’aquestes eleccions.

També es pot accedir a un mapa electoral tàctil elaborat pel portal Vilaweb.cat on és possible consultar els resultats electorals poble a poble.
 


No hi ha comentaris

nov. 26 2012

1 LLIBR€. Per un euro, un llibre

Del 26 de novembre al 5 de desembre, a la Biblioteca de Ciències Socials trobareu una parada amb llibres i revistes que us podreu emportar a canvi d’un donatiu d’1 € per exemplar.
1euro1llibre

Enguany la campanya del llibre solidari destinarà íntegrament la seva recaptació al suport de les escoles Joan Maragall (Sabadell) i Les Fontetes (Cerdanyola del Vallès) perquè tots els infants puguin participar en igualtat d’oportunitats en les activitats curriculars programades que es realitzen fora del centre educatiu.

Aquestes escoles participen en el programa socioeducatiu CROMA de la Fundació Autònoma Solidària.

 


No hi ha comentaris

nov. 23 2012

25 de novembre: Dia Internacional contra la Violència de Gènere

Posted in activitats, dones |

L’Observatori per a la Igualtat de la UAB commemora aquesta data amb un gran llaç lila a la façana de l’Edifici d’Estudiants.

Aquesta data fou escollida per les Nacions Unides en commemoració per l’assassinat de les tres germanes Mirabal, activistes polítiques, a la República Dominicana, per ordre del dictador Rafael Trujillo.
En el web de l’Observatori hi trobareu aquests dos documents que volen donar a conèixer i informar dels recursos contra la violència de gènere a la universitat:

Per més informació sobre la commemoració d’aquesta data podeu consultar el següent enllaç de les Nacions Unides.

 


No hi ha comentaris

Next »

Translate »