abr. 06 2016
Els Paradisos fiscals
Aquests darrers dies en els mitjans de comunicació només es parla dels “Papers de Panamà”, tema relacionat amb els paradisos fiscals.
El diari alemany Süddeutsche Zeitung i el Consorcio Internacional de Periodistas de Investigación (ICIJ) han tingut accés a documents fins ara secrets del despatx d’ advocats panameny Mossack Fonseca, considerat el quart proveïdor mundial de paradisos fiscals. A Espanya, la notícia ha estat difosa per La Sexta i El Confidencial.
La revelació inclou més d’ 11,5 milions d’informacions internes que ens mostra com milers de persones oculten el seu patrimoni en societats ubicades en paradisos fiscals.
Al catàleg de la UAB i al Catàleg Col·lectiu de les Universitats Catalanes (CCUC), podeu trobar bibliografia sobre els paradisos fiscals i el blanqueig de capitals si feu una cerca per les següents matèries:
I també amb aquestes altres matèries relacionades:
Si voleu consultar articles de revistes especialitzades en economia, us suggerim de fer servir les bases de dades ABI/INFORM Complete, EconLit, Proquest Central o Trobador+. Com que la majoria d’aquestes publicacions són en anglès, feu servir aquestes dues expressions:
Tax havens
Money laundering
Si el que us interessa són les notícies més recents de la premsa econòmica internacional, us recomanem la base de dades Factiva, i fer una cerca per paraula clau amb l’expressió “panama papers”.
This entry was posted on Dimecres, 6 abril, 2016 at 12:47 and is filed under Blanqueig de diners, paradisos fiscals. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.




























