BCS

Biblioteca de Ciències Socials

des. 09 2016

Un llibre sobre la innovació a l’empresa

Posted in empreses, llibres |

La Biblioteca de Ciències Socials acaba de comprar el llibre “La estrategia del océano azul” escrit per W. Chan Kim i Renée Mauborgne. El subtítol del llibre -“crear nuevos espacios de mercado donde la competència sea irrelevante”-  ja deixa ben clar el propòsit del llibre.ocea
Els autors se centren en l’ampliació del mercat a través de la innovació, i posen un munt d’exemples, com el del Cirque du Soleil, una empresa que va saber crear un nou mercat a partir de la innovació i la creativitat.
En els darrers 25 anys, el pensament estratègic i els estudis d’administració s’han dirigit en el que els autors anomenen l’oceà vermell. En aquest oceà, l’èxit o el fracàs de les empreses està en la competència, cosa que ha permès a molts saber sobreviure en aquest entorn,  però s’ha deixat de banda un altre tipus d’estratègia empresarial que podria generar millors resultats, sense amoïnar-se tant per la competència. Una estratègia basada en l’oceà blau.
L’oceà blau es defineix com aquell mercat que encara no ha estat explotat i que, per tant, generarà una oportunitat nova per al creixement rendible de l’empresa.


This entry was posted on Divendres, 9 desembre, 2016 at 18:51 and is filed under empreses, llibres. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Deixa un comentari

Translate »