Descobert un orangutan albí a l’illa de Borneo

Una ONG ecologista ha localitzat i rescatat un orangutan albí en un petit poble de la part indonèsia de l’illa de Borneo. L’orangutan, una femella d’uns cinc anys de pèl blanc, ulls blaus i pell molt clara, va ser descobert la setmana passada. Es tracta del primer exemplar d’aquestes característiques del què es té constància.

Segons Nico Hermanu, responsable de comunicació de la Fundació per a la Supervivència dels Orangutans de Borneo (BOSF), “un orangutan és un animal escàs i un albí encara ho és molt més”. “Des de la creació de la BOSF fa 25 anys, no hem rebut mai cap orangutan albí al nostre centre de rehabilitació”, ha afegit.

Segons sembla, l’animal havia sigut capturat pels veïns dos dies abans, però no es coneixen més detalls sobre el seu origen.

L’orangutan mostra comportaments salvatges, i això suggereix que ha sobreviscut a la jungla des que va néixer. Els membres de l’ONG l’han dut a un santuari de Nyaru Menteng, on cuiden uns 450 exemplars decomissats o ferits i no descarten la seva posada en llibertat.

Fins avui, a banda del goril·la Floquet de Neu, mort el 2003, només es coneix el cas d’un ximpanzé albí, en Pinkie, que viu en un santuari de fauna de Sierra Leone. Per això, el descobriment d’aquest orangutan ha despertat molt d’interès donada la seva excepcionalitat.

Més informació

https://www.elperiodico.cat/ca/noticias/medi-ambient/orangutan-albi-descobert-borneo-6011096

https://www.ara.cat/internacional/Rescaten-orangutan-albi-Indonesia_0_1789021165.html

https://www.rac1.cat/programes/el-mon/20170503/422245138201/descobreixen-un-orangutan-albi-a-lilla-de-borneo.html

https://www.orangutan.or.id/bos-foundation-with-central-kalimantan-bksda-rescue-albino-orangutan

About 2099404