Josep Sunyer i Raurell capitulà aquesta obra el 27 d'octubre de 1729. Es tractava d'un conjunt d'esperit unitari, típicament setcentista, on el centre de la composició entra ocupat per una gran pintura, flanquejada per les figures de sant Bru i sant Nicolau de Tolentino; a sobre s'havia de posar la Mare de Déu del Carme amb l'Infant, i la coronació era per a la imatge de mig cos de sant Ramon Nonat; figures d'àngels que acompanyaven l'escena, la resta d'elements eren purament decoratius i d'emmarcament, com l'arquitectura (pedestals, columnes, arquitraus, pinacles), les credences o els relleus amb motius vegetals. Una obra valorada en 400 lliures pagadores en quatres parts. El conjunt s'havia d'anar a buscar a Igualada, on des del 1718 estava realitzant el retaule major de la basílica de la capital de l'Anoia, en col·laboració amb Jacint Morató i Soler.
Àlbum fotogràfic Faust de Dalmases i Massot (Arxiu Comarcal de Cervera).
YEGUAS, Joan: "Escultura cerverina a l'església de Santa Maria entre 1500 i 1750", Miscel·lània cerverina, núm. 17. Cervera: Centre Municipal de Cultura, 2004 (p. 67-126).
Cervera
Cremat per la Guerra Civil.
