CERVERA - ESGLÉSIA PARROQUIAL DE SANTA MARIA

Després del rebuig d’un retaule executat per Bernat Vilar II, la confraria del Sant Àngel Custodi va pactar la realització d'un altre conjunt retaulístic a Sunyer Raurell, el 19 de març de 1731. Al centre de la composició hi havia el sant Àngel Custodi brandant l'espasa, flanquejat per sant Pelegrí i sant Andreu, amb la Puríssima Concepció a la part superior. A més havia d'"anyadir en dit retaulo dos historias del sant Àngel", que foren col·locades als seus per les figures laterals. Cal destacar la presència d'àngels tocant instruments musicals, una arpa i un contrabaix (o viola de gamba), als laterals de la Puríssima. L'obra s'havia d'acabar durant el mes de maig de 1732. El preu fou fixat en 375 lliures pagadores en tres pagues; el contracte no fou liquidat fins al 7 de novembre de 1734. Finalment, el1740 l'obra fou daurada pel cerverí Feliu Pernau.

Cronologia: 
9. Segle XVIII
Data de destrucció (o desaparició): 
1936
Catalan
Població: 
CERVERA
Comarques: 
Segarra
Bibliografia i fonts: 

Àlbum fotogràfic Faust de Dalmases i Massot (Arxiu Comarcal de Cervera).

YEGUAS, Joan: "Escultura cerverina a l'església de Santa Maria entre 1500 i 1750", Miscel·lània cerverina, núm. 17. Cervera: Centre Municipal de Cultura, 2004 (p. 67-126).

Bisbat fins el 1936: 
Solsona
Denominació: 
CERVERA - ESGLÉSIA PARROQUIAL DE SANTA MARIA - RETAULE DEL SANT ÀNGEL CUSTODI
Pujant-les al propi servidor: 
Ubicació: 

Cervera

Vicissituds de la destrucció: 

Malgrat fou destruïda en la seva major part, se'n conservaren alguns fragments, ja que avui es conserven dos compartiments del retaule al Museu Comarca! de Cervera, peces que foren aprofitades a la postguerra en la construcció d’un faristol.

Tipologia: 
Estil artístic: 
Barroc
Campus d'excel·lència internacional U A B