Resumen: |
L'assignatura contribueix a comprendre els processos educatius i d'aprenentatge en la primera infància (0-6anys), considerant l'infant en la seva globalitat i sent la interacció i la comunicació social un factor determinant per al seu desenvolupament i aprenentatge. L'assignatura aprofundeix i amplia els continguts desenvolupats durant el primer curs del Grau d'Educació Infantil en l'assignatura Desenvolupament de la personalitat (0-6 anys). Els objectius formatius bàsics són: Conèixer els processos educatius i d'aprenentatge en el període 0-6 anys en el context familiar, escolar i social. Comprendre i analitzar críticament la funció, les possibilitats i els límits de l'educació i l'aprenentatge en la societat actual així com les competències fonamentals dels agents educatius en l'etapa 0-6 anys. Conèixer la identitat educativa de l'etapa (0-6 anys) per a poder promoure l'adquisició d'hàbits en relació a l'autonomia, la llibertat, la curiositat, l'observació, l'experimentació, la imitació, l'acceptació de normes i límits, el joc simbòlic i heurístic, des de la família, l'escola i altres serveis d'atenció a la primera infància. Analitzar la dimensió psicopedagògica de la interacció entre iguals i adults des d'una perspectiva globalitzadora i integradora on l'Infant és el protagonista dels seus aprenentatges construint els seus propis coneixements a partir de la interacció social. Per assolir aquests objectius es realitzaran observacions i entrevistes que permetin analitzar aspectes dels processos educatius i aprenentatge (0-6anys), de les activitats en què participen els infants i de les interaccions que s'hi estableixen. |