Auditoria sociolaboral II [100479]
Gonzalez Diaz, Maria Inmaculada
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret

Fecha: 2015-16
Resumen: Contextualització L'auditoria sociolaboral és actualment una eina d''avaluació de la gestió de l'organització i els RRHH en l'entorn organitzacional, que proveeix de la informació sobre les polítiques aplicades i el seu impacte. És un model d'anàlisi i reflexió que permet una avaluació integral del factor humà, que aporta recomanacions de millora. Per tot l'assenyalat, l'assignatura d'auditoria sociolaboral s'ha dissenyat des d'una perspectiva plural, donant prioritat al pluralisme metodològic i a la diversitat de perspectives de la pròpia disciplina. Donat els continus canvis que ha tingut aquesta eina de gestió dins les organitzacions, i les diferents influències que hi tenen a veure, i que marquen un futur canviant i imprevist, els professionals han d'assolir competències d'adaptació i resolució de problemes i també d'autogestió emocional i lideratge conscient que encara avui no es poden preveure amb precisió. Aquestes últimes variables són cada vegada més presents i s'han de tenir en compte en la formació i capacitació de les noves promocions. També estan proliferant esperiències de treball col·laboratiu, tant a nivell local com internacional que demanen estratègies de tipus virtual. Objetius Conèixer els diferents enfocaments d'auditoria sociolaboral. Diferenciar diversos tipus d'auditoria sociolaboral, així com les característiques pròpies de cada una d'elles. Dissenyar i desenvolupar les fases d'una auditoria sociolaboral. Identificar a la pràctica (en un context laboral real), la utilitat d'una auditoria sociolaboral. Obtenir informació clau a través d' entrevistes amb una organització per identificar necessitats de millora. Realitzar un diari de camp registrant les dades de tot el procés de treball. Analitzar i interpretar lainformació obtingudaatravés d'un procés de recollida d'informació. Comprendre com l'Auditoria Sociolaboral contribueix a identificar les possibles millores en els processos organitzatius i de gestió del factor humà a les organitzacions. 1 Auditoria sociolaboral II 2015 - 2016 Comprendre la necessitat d'un pluralisme metodològica en l'auditoria sociolaboral, tant per atendre la diversitat de perspectives, com per seleccionar la més adequada a cada tipus d'enfocament. Mantenir un comportament ètic i independent davant els possibles conflictes d'interès. Practicar la comunicació assertiva i empàtica. Identificar conflictes i resoldre problemes, en el seu cas, de manera satisfactòria per a tothom.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, castellà
Titulación: Relacions laborals [2500258]
Plan de estudios: Grau en Relacions Laborals [806]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 34.4 KB

Castellà
6 p, 35.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2015-07-22, última modificación el 2024-04-07



   Favorit i Compartir