Fecha: |
2015 |
Descripción: |
138 p. |
Resumen: |
Examen sobre les teories i discursos de la filosofia i de la teoria de l'art, així com de la sociologia i de l'antropologia culturals contemporànies, pròpies dels estudis visuals, centrats en la performativitat de les imatges. El plantejament conceptual respon a la voluntat i interès d'entaular una conversa entre els diferents agents partícips no d'un moviment artístic, sinó d'una nova forma de veure, aprehendre i relacionar-se amb el món que va esclatar a la segona meitat del segle XX i del qual avui, més enllà del món art, som hereus. L'objecte del treball d'investigació persegueix qüestionar la distància que hi ha entre el que ens mira i el que ens toca, detectar quins factors incideixen en el règim de les imatges, un règim entès com a concepció i producte d'un constructe, o, en paraules de Sartre, com "acte". |
Resumen: |
Examen sobre las teorías y discursos de la filosofía y de la teoría del arte, así como de la sociología y de la antropología culturales contemporáneas, propias de los estudios visuales, centradas en la performatividad de las imágenes. El planteamiento conceptual responde a la voluntad e interés de entablar una conversación entre los distintos agentes partícipes no de un movimiento artístico, sino de una nueva forma de ver, aprehender y relacionarse con el mundo que estalló en la segunda mitad del siglo XX y del que hoy, más allá del mundo arte, somos herederos. El objeto del trabajo de investigación persigue cuestionar la distancia que existe entre lo que nos mira y nos toca, detectar qué factores inciden en el régimen de las imágenes, un régimen entendido como concepción y producto de un constructo, o, en palabras de Sartre, como "acto". |
Resumen: |
Examination of theories and speeches of philosophy and art theory, as well as sociology and contemporary, own visual studies cultural anthropology, focusing on the performativity of images. The conceptual approach reflects the desire and interest to engage in a conversation between the various agents participants of not an artistic movement, but a new way of seeing, apprehending and relating to the world that began in the second half of the twentieth century and that today, beyond the art world, we are heirs. The object of the research aims to question the gap between what looks at us and touches us, identify what factors influence the regime of images, a regime understood as a product design and construct, or in the words of Sartre, as an "act". |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Castellà |
Colección: |
EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona. Treballs Fi de Màster |
Documento: |
Treball de fi de postgrau |
Materia: |
Performance (Art) ;
Barri de l'Erm (Manlleu, Catalunya) -- Edificis, estructures, etc. ;
Imatge |