Formación intercultural del profesorado de secundaria
Jordán, Josep Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: Secondary school intercultural teacher training
Date: 2007
Abstract: Este artículo trata la formación intercultural del profesorado, especialmente de aquel de Educación Secundaria. En primer lugar, se intenta proporcionar una visión general del estado de la cuestión sobre este tema en España. Después, se dan orientaciones para poner en práctica dicha formación del profesorado de forma práctica, tanto a nivel de preparación cognitiva como técnica. Finalmente, se hace especial hincapié en la necesidad urgente de formar la dimensión emocional, actitudinal y ética de los profesores para asegurar la necesaria sensibilidad y compromiso con la diversidad cultural.
Abstract: This article studies the intercultural training of teachers, especially those of Secondary Education. First, it tries to provide a general vision of the state of the question in Spain. Then, the article gives orientations to put the above mentioned training of teachers into practice, in both cognitive and technical preparation. Finally, special mention is made of the urgent need to form the emotional, attitudinal and ethical dimensions of the teachers so as to assure the necessary sensitivity and commitment to cultural diversity.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Formación del profesorado ; Educación intercultural ; Formación de actitudes ; Ética profesional ; Teacher training ; Intercultural education ; Development of attitudes ; Professional ethics
Published in: Estudios sobre educación, Núm. 12 (2007) , p. 59-80, ISSN 2386-6292

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10171/9000


22 p, 323.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2015-11-24, last modified 2022-02-13



   Favorit i Compartir