Experiències d'aula amb el treball amb controvèrsies sòcio-científiques : educació per al desenvolupament i la salut, pseudociències i eines per a l'avaluació d'activitats
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Marchán Carvajal, Iván (Institut Europa (L'Hospitalet de Llobregat))
Vergara, Quique (Escola Maristes Champagnat (Badalona, Catalunya))
Fecha: |
2015 |
Resumen: |
Les controvèrsies sòcio-científiques (o CSC) i la Recerca i Innovació Responsables són contexts candidats per a ubicar l'ensenyament de les ciències en conflictes rellevants. Es presenten diverses activitats d'aula al voltant de les pseudociències, l'educació pel desenvolupament i l'educació per a la salut, i es proposen eines i bastides didàctiques per acompanyar el treball a l'aula amb CSC. |
Resumen: |
Socio-Scientific Issues (SSI) and Responsible Research and Innovation are candidate contexts for Science Education in relevant conflicts. We present several classroom activities on pseudo-sciences and education for Development and Health and we propose tools and didactic scaffolds to guide students' work in the classroom when using CSC. |
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Controvèrsies ;
RRI ;
Pseudociències ;
Educació pel desenvolupament ;
Assaig ;
Socio-scientific issues ;
Pseudo-sciences ;
Education for development ;
Essay |
Publicado en: |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 32-38 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712 |
Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n30-domenech-casal-marchan-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/302830
DOI: 10.5565/rev/ciencies.48
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
CiènciesArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2016-01-08, última modificación el 2023-02-22