Google Scholar: citas
¿Hay varios El Lissitzky?
Puig Pages, Silvia (Escola Massana (Barcelona, Catalunya))

Título variante: Are there several El Lissitzky?
Título variante: Hi ha diversos El Lissitzky?
Fecha: 2016
Resumen: ¿Cuántos El Lissitzky hay? La capacidad de reinventarse de este diseñador multidisciplinar es interminable. Se pretende buscar, identificar e investigar los aspectos comunes en su amplia producción. Hay un aspecto que se repite en una gran mayoría de sus obras: el dinamismo. Este rasgo forma parte del compromiso de los jóvenes artistas y diseñadores con la Revolución Soviética. Este rasgo común de sus obras va más allá de un mero dinamismo formal. Lissitzky busca activar todos los sentidos del espectador para conseguir una recepción más interactiva. El nuevo espectador activo será fundamental para la creación de un nuevo mundo.
Resumen: ¿How many Lisstzky are there? It is endless the ability of this designer to reinvent himself. The target of this small essay /work is the quest and research of identifiable common aspects in Lissitzky's wide production. There is a repetitive aspect in the majority of his works: the dynamism. This characteristic goes very well with a renewal political ideology of change and revolution, being an essential part of young artists and designer commitment with Soviet Revolution. Nevertheless, El Lissitzky goes further and search for turning on / activating all spectator senses to achieve a more interactive reception. This new active spectator will be fundamental to create a new world.
Resumen: Quants El Lissitzky hi ha? La capacitat de reinventar-se d'aquest dissenyador multidisciplinari és interminable. L'objectiu d'aquest treball és la recerca, identificació i investigació d'aspectes comuns en la seva àmplia producció. Hi ha un aspecte que es repeteix en una gran majoria de les seves obres: el dinamisme. Aquest tret s'adapta molt bé a una ideologia política de renovació i de canvi, formant part de manera intrínseca del compromís dels joves artistes i dissenyadors amb la Revolució Soviètica. Aquest tret comú de les seves obres va més enllà d'un mer dinamisme formal. Lissitzky busca activar tots els sentits de l'espectador per a aconseguir una recepció més interactiva. El nou espectador actiu serà fonamental per a la creació d'un nou món.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: El Lissitzky ; Dinamismo ; Interdisciplinariedad ; Implicación corporal ; Revolución soviética ; Dynamism ; Interdisciplinary ; Corporal implication ; Soviet revolution ; Dinamisme ; Interdisciplinarietat ; Implicació corporal ; Revolució soviètica
Publicado en: Grafica, Vol. 4 Núm. 7 (2016) , p. 43-55 (Ensayos y Reseñas) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v4-n7-puig
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Grafica/article/view/304189
DOI: 10.5565/rev/grafica.34


14 p, 383.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > grafica
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2016-01-13, última modificación el 2021-12-11



   Favorit i Compartir