Pràctiques Externes [42973]
Sanahuja Gavaldà, José María
Iglesias Vidal, Edgar
Gaspar, Maria del Carmen
Pérez Romero, Antonio
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Prácticas externas
Fecha: 2015-16
Resumen: L'estructura del mòdul és comuna als dos itineraris, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat tant amb els mòduls comuns com amb els mòduls específics corresponent al seu itinerari. El mòdul de pràcticum té dues parts diferenciades però complementàries. El treball que l'estudiant realitzarà al llarg del mòdul ha de servir-li per tenir un contacte amb la realitat de la professió, i per aquest motiu es desenvolupa en gran part en un centre educatiu. En primer lloc, l'estudiant haurà de conèixer la realitat d'un centre educatiu, les seves funcions, estructura i organització, així com integrar-se en la vida i les activitats del centre de pràctiques. En segona instància haurà d'integrar-se en un context determinat per tal de realitzar activitats d'intervenció tant acompanyada com autònoma. En conjunt, la seva feina, tant en les fases de preparació a la universitat com en la seva estada en un centre, li ha de permetre posar en pràctica les competències necessàries per al seu desenvolupament professional, amb l'ajuda del tutor de la universitat, del coordinador de pràctiques del centre i del tutor del centre. Seria convenient la realització de les pràctiques en un centre educatiu d'ensenyament secundari o en un equip d'assessorament psicopedagògic pels estudiants procedents del itinerari d'educació formal.
Resumen: La estructura del módulo es común a los dos itinerarios, aunque su contenido y desarrollo está relacionado tanto con los módulos comunes como con los módulos específicos correspondiendo a su itinerario. El módulo de pràcticum tiene dos partes diferenciadas pero complementarias. El trabajo que el estudiante realizará a lo largo del módulo tiene que servirle para tener un contacto con la realidad de la profesión, y por este motivo se desarrolla en gran parte en un centro educativo. En primer lugar, el estudiante tendrá que conocer la realidad de un centro educativo, sus funciones, estructura y organización, así como integrarse en la vida y las actividades del centro de prácticas. En segunda instancia tendrá que integrarse en un contexto determinado para realizar actividades de intervención tanto acompañada como autónoma. En conjunto, su trabajo, tanto en las fases de preparación a la universidad como en su estancia en un centro, le tiene que permitir poner en práctica las competencias necesarias para su desarrollo profesional, con la ayuda del tutor de la universidad, del coordinador de prácticas del centro y del tutor del centro. Sería conveniente la realización de las prácticas en un centro educativo de enseñanza secundaria o en un equipo de asesoramiento psicopedagógico por los estudiantes procedentes del itinerario de educación formal.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català i castellà
Titulación: Psicopedagogia [4313754]
Plan de estudios: Màster Universitari en Psicopedagogia [1168]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 379.8 KB

Español
5 p, 382.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2016-03-11, última modificación el 2023-11-20



   Favorit i Compartir