VET efficacy : evaluation of factors in the workplace training
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona)
García Castaño, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Fecha: |
2012 |
Resumen: |
Training in the workplace is a key part of VET studies because allows students to develop their skills in a work setting, and gives important information about how well VET studies prepare skilled workers. However, there is little information about factors that influence the efficacy of training in the workplace. Our aim is to evaluate the efficacy of training in the workplace, through the factors that influence training efficacy. We applied a questionnaire of 57 items (5-point Likert scale), a sample of 1,026 VET students in the area of Barcelona, Spain. The results show that the factor "integration into the workplace" is rated more positively by the VET students (4. 19), and the factors "social attitudes" and "individual attitudes" get a low score (3. 30 and 2. 93, respectively). The study allows the introduction of improvements and changes in these practices in order to improve the quality of VET. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Training in the workplace ;
VET ;
Factors ;
Efficacy ;
Internship ;
Training into the workplace |
Publicado en: |
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1390-1394, ISSN 1877-0428 |
DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.05.308
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Eficàcia de la Formació (EFI)Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2016-04-12, última modificación el 2022-04-25