La Lectura com a antropogènesi en l'obra de Marc-Alain Ouaknin : 1991-2010 / autor: Josep Lluis Rodríguez Bosch ; director: Jordi Riba i Miralles
Rodríguez i Bosch, Josep-Lluís
Riba Miralles, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social

Publicació: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
Descripció: 1 recurs electrònic (190 p.)
Resum: En aquesta tesi doctoral es fa una revisió de l'obra de Marc-Alain Ouaknin (París, 1957), rabí i filosof, influït per tres autories cabdals: Hannah Arent (acció), Paul Ricoeur (triple mimesi) i Emmanuel Lévinas (fecunditat). L'anàlisi aprofundeix en el recull de publicacions aparegudes entre els anys 1991 i 2010. A partir de la cruïlla de la tradició bíblica i filosofia hermenèutica mostra les bases d'una pedagogia de la lectura: remarca la importància espaciotemporalitat que facilita una antropologia on l'humà avé qüestionament (quoibilité), situa les modalitats lectores (intencional i vivencial), mostra la importància del vincle entre els protagonistes (deixeble, mestre i text) i destaca els moviments concomitants (carícia, bibliofarmacologia i ètica).
Resum: This doctoral thesis is a review of the work of Marc-Alain Ouaknin (Paris, 1957), rabbi and philosopher, influenced by three key authorship: Hannah Arent (action), Paul Ricoeur (triple mimesis) and Emmanuel Levinas (fertility). The analysis examines the collection of publications that appeared between 1991 and 2010. From the crossroads of tradition and biblical hermeneutical philosophy shows the basis for teaching reading: stresses the importance of facilitating temporary-space where the human becomes an anthropology questioning (quoibilité) puts reading modes (intentional and existential), shows the importance of the link between the protagonists (student, teacher and text) and highlights concomitant movements (caress, library-pharmacology and ethics).
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social, 2016
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis ; publishedVersion
Matèria: Lectura ; Ouaknin, Marc-Alain
ISBN: 9788449063183

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/382636


190 p, 941.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2016-10-25, darrera modificació el 2019-02-02



   Favorit i Compartir