Ambient journalism in Spain. How twitter and NREs are redefining agenda setting in El País, El Mundo, La Razón, ABC and La Vanguardia
Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Rivero Santamarina, Diana (Universidad del País Vasco)
Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco)
Larrondo Ureta, Ainara (Universidad del País Vasco)

Título variante: L'ambient journalism a Espanya: de quina manera Twitter i les NRE redefineixen l'agenda-setting a El País, El Mundo, La Razón, ABC i La Vanguardia
Fecha: 2015
Resumen: The term "ambient journalism", proposed by Hermida (2010), is employed in this research to comprehend the complex relations of news consumption and production in the main Spanish news-papers, resulting from the function of social networks in the sphere of digital journalism. To this end, we analyze the influence of Twitter, Facebook and News Recommendation Engines (NREs) on the digital editions of El País, El Mundo, La Razón, ABC and La Vanguardia and how they shape the news agenda, especially through analysis of the breaking news stories of these editions. The research is based on an empirical analysis carried out over two weeks, with a total of 191 front page news stories and 252 tweets analyzed. Amongst the main conclusions, we find that the Catalan newspaper La Vanguardia holds a preeminent place amongst the media analyzed with its strategy of promoting social networks and attending to its active audience.
Resumen: El terme ambient journalism proposat por Hermida (2010) s'aplica a la recerca per comprendre les complexes relacions de consum i producció de la informació a les principals capçaleres espanyoles, com a conseqüència de la funció de les xarxes socials a l'esfera periodística digital. Amb aquest propò¬sit, s'analitza la influència de Twitter, Facebook i les News Recommendation Engine's (NRE's) a les edicions digitals d'El País, El Mundo, La Razón, ABC i La Vanguardia i la seva configuració de l'agenda-setting, especialment mitjançant l'anàlisi de les breaking-news de les esmentades edicions. La recerca es fonamenta en una anàlisi empírica realitzada durant dues setmanes, amb un total de 191 notícies de portada i 252 tuits analitzats. Entre les principals conclusions constatem la preeminència del diari català La Vanguardia pel que fa a l'estratègia d'impuls de les xarxes socials i l'atenció a l'audiència activa entre els cinc mitjans analitzats.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Ambient journalism ; Twitter ; Facebook ; Social Networks ; NRE ; Agenda setting ; Periodisme ambiental ; Xarxes socials
Publicado en: Trípodos, Núm. 36 (2015) , p. 35-54, ISSN 2340-5007



20 p, 639.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2016-11-25, última modificación el 2024-01-26



   Favorit i Compartir