Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l'Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències
Miró, Martí (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya))
Saperas, Anna (Institut Duc de Montblanc (Rubí, Catalunya))
Tarragó, Mercè (Escola Sant Gervasi Cooperativa (Mollet del Vallès, Catalunya))
Tordera, Rosa Maria (Escola Pia de Granollers (Granollers, Catalunya))
Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya))

Fecha: 2016
Resumen: L'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és un enfoc didàctic plural que respon a les necessitats educatives d'una educació científica més competencial i transferible. En aquest article es descriuen 5 activitats aplicades en matèries científiques en 5 instituts diferents, al voltant de la nutrició, l'energia, la contaminació, la taula periòdica i la connexió de models científics als contextos reals (publicitat, ciència en el dia a dia,. . . ). Les experiències han estat desenvolupades i valorades en el marc del grup de Treball EduWikiLab. Es valo-ra la seva aplicació en base a les observacions del professorat i una enquesta a l'alumnat i es proposen orientacions per al desenvolupament d'activitats similars.
Resumen: The Project-Based Learning (PBL) is a plural didactic approach in response to education needs which pursues a more competencial and transferible science education. In this arti-cle, we describe 5 activities which were applied in scientific subjects in 5 different high-schools, about nutrition, energy, contamination, periodic table and the connection between scientific models and real contexts (advertisement, day-to-day science. . . ). These experi-ences were developed and evaluated by the EduWikiLab work group. We evaluate the achievement of these activities based on the teacher's observations and a survey conduc-ted to students and we propose some orientations for the development of similar activities.
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Aprenentatge basat en projectes ; Aprenentatge basat en productes ; Interdisciplinarietat ; Project-based learning ; Product-based learning ; Interdisciplinarity
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 27-37 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/316728


11 p, 488.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2017-01-19, última modificación el 2019-07-21



   Favorit i Compartir