Educació per a la sostenibilitat : el paper de la geografia escolar en l'educació ambiental
Huckle, John

Date: 1992
Abstract: La généralisation des problbmes écologiques a l'échelle planétaire a encouragé la demande d'une éducation environnementale qui contribue i relever ces défis et a atteindre un développement soutenable. La géographie scolaire, a cause de sa tradition et de ses intérets, jouit d'un énorme potentiel pour mener a terme cet objectif. Or, ce potentiel ne peut se développer qu'en partant d'une théorie et d'une pratique appropiées; elles doivent comporter les Clements nécessaires pour établir le développement soutenable dans un cadre de démocratie et de justice. Cet article explore ces questions dans le contexte de l'education environnementale en Grande Bretagne.
Abstract: The generalization of environmental problems at world scale has aroused increasing calls for environmental education which could play a part in resolving such problems and aiding the transition to sustainable development. Thanks to its traditional role as the major vehicle whereby young people learn of the relationship between different societies and the natural world, school geography offers enormous potential to realize this objective provided appropiate theory and practice are applied. A critica1 and emancipatory environmental education and school geography could, therefore, play a role in the overall struggle to establish sustainability with demo cracy and justice. The article explores these topics in the context of recent developments in environrnental and geographical education in Britain.
Abstract: La generalización de los problemas ecológicos a escala planetaria ha estimulado la demanda de una educación ambiental que contribuya a la solución de estos retos y ayude a conseguir un desarrollo sostenible. Por tradición y por intereses docentes, la geografia escolar disfruta de un potencial enorme para llevar a cabo este objetivo. Sin embargo, este potencial solo puede desarrollarse a partir de una teoria y una práctica adecuadas, que incluyan los elementos necesarios para establecer el desarrollo sostenible con democracia y justicia. El articulo explora estos temas en el contexto de la educación ambiental en Gran Bretaña.
Abstract: La generalització dels problemes ecològics a escala planetaria ha esperonat la demanda d'una educació ambiental aue contribueixi a la solució d'aquests reptes i ajudi a assolir un desenvolupament sostenible. Per tradició i per interessos docents, la geografia escolar gaudeix d'un potencial enorme per dur a cap aquesta fita. Tanmateix, aquest potencial nomes es pot desenvolupar a partir d'una teoria i una practica adequades, que incloguin els elements necessaris per establir el desenvolupament sostenible amb democràcia i justícia. L'article explora aquests temes en el context de l'educació ambiental a la Gran Bretanya.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Published in: Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 91-109, ISSN 0212-1573

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/41560


19 p, 613.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Research articles

 Record created 2007-05-11, last modified 2019-11-11



   Favorit i Compartir