Conocimientos y trayectorias socio-profesionales de las agricultoras
Berlan, Martine

Fecha: 1989
Resumen: Les profils professionnels des agricultrices sont determinés par la formation qu'elles ont acquise et par la place que la division sexuelle du travail leur a assignée dans le processus de production. Celle-ci s'accompagne d'une division sexuelle des apprentissages et des connaissances. Pour les agricultrices d'origine agricole, le lieu d'apprentissage n'est pas l'exploitation, comme pour les homes, mais la sphere domestique ou elles sont destinées a exercer principalement leur activité. Les connaissances qu'elles ont acquisés dans la sphere domestique sont ensuite transferées la sphere professionnelle. Dans ce fait réside una des principales raisons pour lesquelles les compétences des agricultrices ne sont pas socialement reconnues. Les femmes ne bénéficient qu'exceptionnellement des connaissances techniques nécessaires a l'exercise du métier d'agriculteur, celles-ci s'héritent de pere en fils. C'est l'homme que l'on forme a diriger l'exploitation et qui de fait l'hérite.
Resumen: The professional qualifications of women farmers are determined by the education acquired and by the place assigned to them in the sexual division of labour in the production process, which in turn, implies a division, by sex, of education and knowledge. For women farmers with a rural background, instruction is provided not on the farmland (as in the case of the men folk) but rather in a domestic atmosphere which is the centre of their activity. The knowhow acquired in the domestic sphere is later transferred to the professional sphere, which partly accounts for the fact that the contribution of women farmers in not recognized by society. Women cannot acquire, with rare exceptions, the technical knowledge necessary in farming, which is passed from father to son. It is the men who are educated to run the property, and it is they who, in fact, inherit it.
Resumen: Los perfiles profesionales de las agricultoras estan determinados por la formación que han adquirido y por el lugar que les ha asignado la división sexual de trabajo en el proceso de producción. Ésta va acompañada por una división sexual de los aprendizajes y de los conocimientos. Para las agricultoras de origen agrícola, el aprendizaje no se hace en la explotación, como para los hombres, sino en la esfera doméstica donde estan destinadas a ejercer principalmente su actividad. Los conocimientos que han adquirido en la esfera doméstica son luego transferides a la esfera profesional y ésta és una de las principales razones por las cuales las competencias de las agricultoras no estan socialrnente reconocidas. Las mujeres no se benefician, salvo en casos excepcionales, de los conocimientos técnicos necesarios para la práctica del oficio de agricultor, éstos se heredan de padre a hijo. Es al hombre a quien se forma para dirigir la explotación y es él quien la hereda en la practica.
Resumen: Els perfils professionals de les agricultores estan determinats per la formació que han rebut i pel lloc que els ha estat assignat per la divisió sexual del treball en el procés de producció, que va, al seu torn, acompanyada d'una divisió sexual dels aprenentatges i dels coneixements. Per a les agricultores d'origen agrícola, l'aprenentatge no es fa a l'explotació, com en el cas dels homes, sinó dins de l'esfera domótica, on estan destinades a exercir principalment la seva activitat. Els coneixements que han adquirit en l'esfera domótica són transferits, més tard, a l'esfera professional i aquesta és una de les raons principals per les actuals les competències de les agricultores no estan socialment reconegudes. Les dones no es benefiçien, llevat de casos excepcionals, dels coneixements tècnics necessaris per a l'exercici de l'ofici de pagès, que s'hereten de pare a fill. És l'home a qui es forma per tal de dirigir l'explotació i és ell el qui l'hereta en la practica.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Documents d'anàlisi geogràfica, N. 14 (1989) p. 53-71, ISSN 2014-4512

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/41456


19 p, 791.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Documents d'anàlisi geogràfica
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-05-16, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir