Web of Science: 0 citations, Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Darreres aportacions en l'ensenyament de la geografia a Catalunya i a Espanya
Medir i Huerta, Rosa M. (Universitat de Girona)
Calabuig i Serra, Salvador (Universitat de Girona)

Additional title: L'enseignement de la géographie en Catalogne et en Espagne : quelques recherches actuelles
Additional title: Geography education in Catalonia and Spain : some current research
Additional title: Últimas aportaciones en la enseñanza de la geografía en Cataluña y España
Date: 2017
Abstract: Aquest article té com a finalitat realitzar una cartografia de les aportacions principals que s'han fet en els darrers anys, a Catalunya i a Espanya, sobre la recerca de l'ensenyament de la geografia. Es tracta d'un estudi d'anàlisi documental que s'ha centrat en les revistes científiques principals sobre ensenyament i aprenentatge de la geografia. També s'hi han analitzat les publicacions derivades dels congressos i de les trobades de la Secció de Didàctica de la Geografia de l'Associació de Geògrafs Espanyols (AGE). Els principals camps de recerca tractats inclouen la presència de la geografia al currículum escolar; l'ensenyament competencial; l'educació per la sostenibilitat i altres desafiaments, i l'ús de la tecnologia. L'article acaba amb una reflexió sobre cap a on es dirigeix la docència de la geografia del futur.
Abstract: Este artículo tiene como finalidad realizar una cartografía de las principales aportaciones que se han llevado a cabo, en Cataluña y en España, acerca de la enseñanza de la geografía. Se trata de una investigación de análisis documental que se ha centrado en la revisión de las principales revistas científicas que tratan la enseñanza y el aprendizaje de la geografía. También se han analizado las contribuciones en publicaciones derivadas de congresos y encuentros organizados por la Sección de Didáctica de la Geografía de la Asociación de Geógrafos Españoles (AGE). Los principales campos de investigación que se abordan son: la presencia de la geografía en el currículo escolar; la enseñanza competencial; la educación para la sostenibilidad y los desafíos sociales y territoriales, y el uso de la tecnología. El artículo acaba con una reflexión acerca de hacia dónde va la enseñanza de la geografía en el futuro.
Abstract: Cet article propose une description des principales contributions à l'enseignement de la géographie réalisées en Catalogne et en Espagne pendant ces dernières années. Il s'agit d'une recherche documentaire focalisée sur la révision des principales revues scientifiques espagnoles relatives à l'enseignement et l'apprentissage de la géographie, ainsi que de publications issues de congrès et de séminaires organisés par la section géographie d'AGE. Les principaux domaines de recherche qui y sont abordés sont: la présence de la géographie dans les programmes scolaires, l'enseignement des compétences, l'éducation pour le développement durable, les défis sociaux et territoriaux ainsi que l'utilisation de la technologie. L'article se termine par une réflexion sur le futur de ces enseignements.
Abstract: This aim of this paper is to present the main contributions on geography education over the last decade in Catalonia and Spain. This research employs a documentary analysis methodology using data contained in articles of the main Spanish geography education journals and conference proceedings of the Spanish Geography Association (AGE). The paper is divided into sections according to the fields of research on which the current debates in geography education are centred, including the place of geography in the Spanish curriculum, the competence learning approach, education for sustainability and the use of technology. The authors conclude the review with a final reflection on future directions for geography education.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Ensenyament de la geografia ; Recerca educativa ; Innovació pedagògica ; Didàctica de les ciències socials ; Currículum ; Enseñanza de la geografía ; Investigación educativa ; Innovación pedagógica ; Didáctica de las ciencias sociales ; Currículo ; Didactique de la géographie ; Enseignement et apprentissage de la géographie ; Recherche documentaire ; Programmes scolaires ; Geography education ; Educational research ; Innovation in education ; Social studies education ; Curriculum
Published in: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 597-614 (Articles) , ISSN 2014-4512

Adreça original: https://dag.revista.uab.es/article/view/v63-n3-medir-calabuig
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/328572
DOI: 10.5565/rev/dag.481


18 p, 227.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Research articles

 Record created 2017-09-28, last modified 2021-12-11



   Favorit i Compartir