Web of Science: 0 citas, Google Scholar: citas
La construcció del coneixement gramaticals en aprenents d'educació primaria i secundària : algunes aproximacions a l'aprenentatge del verb
Casas i Deseures, Mariona (Universitat de Vic)
Durán, Carmen (Durán Rivas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Título variante: The construction of grammatical knowledge by students of primary and secondary education : some approaches to the learning of the verb
Fecha: 2017
Resumen: El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d’abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l’escriptura. En aquest article presentem tres recerques que descriuen el procés d’aprenentatge que els alumnes de primària i de secundària segueixen a l’hora d’aprendre continguts vinculats amb el verb: el temps del present, el mode verbal i la complementació verbal. Aquests treballs mostren quines estratègies desenvolupen els aprenents i quins obstacles han d’afrontar per desenvolupar un raonament gramatical. Dels estudis es desprèn que determinades intervencions didàctiques (basades en la interacció, entre iguals i amb el suport del docent i l’escriptura) afavoreixen el desenvolupament d’activitat metalingüística i que aquesta activitat pot ajudar a connectar el saber gramatical amb els usos lingüístics.
Resumen: The verb is one of the categories that a school grammar must necessarily face, not only in terms of the knowledge of the concept and the relationship with other categories, but also in terms of the role it plays in writing. In this paper we present three studies that describe the construction of grammatical knowledge by students of primary and secondary education when they learn contents related to the verb: the present tense, the verbal mood, and verbal complementation. Results from the three studies show how learners develop strategies and what obstacles they have to face in order to develop grammatical reasoning. They also show the value of interaction (on peers or with the teacher and writing) to promote the development of metalinguistic activity at school in order to connect grammar rules and language use.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Ensenyament-aprenentatge de la gramàtica ; Verb ; Reflexió metalingüística ; Interacció verbal ; Teaching and learning grammar ; The verb ; Metalinguistic reflection ; Verbal interaction
Publicado en: Caplletra, Núm. 63 (2017) , p. 111-138, ISSN 0214-8188

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Caplletra/article/view/329988
DOI: 10.7203/Caplletra.63.10396


28 p, 311.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2017-12-05, última modificación el 2019-01-30



   Favorit i Compartir