Google Scholar: citas
Assessment of cognition and language in the early diagnosis of autism spectrum disorder : usefulness of the Bayley Scales of infant and toddler development, third edition
Torras Mañá, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Gómez-Morales, A. (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT))
González-Gimeno, I. (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT))
Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)

Fecha: 2016
Resumen: The aim of this study was to test the usefulness of the Cognitive and Language scales Bayley-III in the early assessment of cognitive and language functions in the context of an autism spectrum disorder (ASD) diagnosis. This paper focuses on the application of the Bayley-III and studies the predictive value of the test result in children with ASD with different levels of verbal ability. A sample of 135 children (121 boys, 14 girls) with a confirmed ASD diagnosis at age 4 years were assessed with the Bayley-III before 42 months of age (m = 36. 49, s = 4. 46) and later with other rating scales of different psychological and psycholinguistic functions as part of a longitudinal study [ McCarthy Scales of Children's Abilities (MSCA) (n = 48, 90% boys), Kaufman Assessment Battery for Children (K-ABC) (n = 38, 87% boys) or Illinois Test of Psycholinguistic Abilities (ITPA) (n = 44, 89% boys)]. Age assessment in months: MSCA (m = 48. 80, s = 3. 33), K-ABC (m = 51. 80, s = 7. 17) and ITPA (m = 54. 48, s = 3. 34). Lower scores on the cognitive and language Bayley-III scales before 3. 5 years of age predicted lower cognitive and oral language levels at 4 years of age. A significant correlation was found between the Cognitive Bayley-III Scale and the General Cognitive MSCA Scale, and with the Compound K-ABC Mental Processing. An association between the nonverbal cognitive level and oral language level acquired at 4 years of age was found. The Bayley-III is a useful instrument in cognitive and language assessment of ASD.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Autism spectrum disorder ; Bayley-III ; Cognitive ability ; Oral language
Publicado en: Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 60, Issue 5 (May 2016) , p. 502-511, ISSN 1365-2788

DOI: 10.1111/jir.12291
PMID: 27120991


10 p, 196.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias de la salud y biociencias > Instituto de Investigación e Innovación Parc Taulí (I3PT)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-02-07, última modificación el 2024-06-11



   Favorit i Compartir