Google Scholar: citations
A new economic model is the key to a global diversity inclusion and fairness
Legovini, Patrizia

Additional title: Un nuevo modelo económico es la clave para la inclusión de la diversidad global y la equidad
Date: 2015
Abstract: In this paper the author presents an insight on the necessity of developing a new economic model, based on a cultural change, which should shape and determine the opportunity for new utilities - perceived as necessary by communities - and a change in commodities. To support her views the author refers to the Nobel Prize Winner economist, Prof. Alvin Roth, who states that a good economic model isn't just one where people can buy or sell what they want; it is about increasing welfare (utility) at 360°. She also affirms that this increase in welfare will go hand in hand with a growing sense of "repugnance" towards animal products and a "re-wilding" of our societies. Consumers can define the market and therefore have to be the enablers of the cultural change of these utilities and commodities. Finally the author underlines how humanity and animality of men are not two different spheres and how the distance men have put between themselves and nature has contributed to creating an unsustainable economic model. She states that we must forget about the pyramid where men sit up top and all other living creatures down below, we are one among many and not "the one".
Abstract: En este trabajo la autora presenta su visión sobre la necesidad de desarrollar un nuevo modelo económico, basado en un cambio cultural, que debe conformar y determinar la posibilidad de nuevas utilidades - percibidas como necesarias por las comunidades - y un cambio en las commodities. Para sostener su tesis, la autora se refiere al economista ganador del Premio Nobel, el Prof. Alvin Roth, quien afirma que un buen modelo económico no es solamente uno donde la gente puede comprar o vender lo que quiere; se trata de aumentar el bienestar (utilidad) a 360 °. Ella afirma también que este aumento en el bienestar irá paralelamente con un creciente sentimiento de "repugnancia" hacia los productos de origen animal y un "re-enselvamiento" de nuestras sociedades. Los consumidores pueden definir el mercado y por lo tanto tienen que ser los facilitadores del cambio cultural de estas utilidades y commodities. Por último, la autora subraya cómo la humanidad y la animalidad de las personas no son dos esferas diferentes y cómo la distancia que las personas han puesto entre ellas y la naturaleza ha contribuido a la creación de un modelo económico insostenible. Ella afirma que hay que olvidarse de la pirámide donde los humanos están encima y todos los demás seres vivientes están abajo, somos uno entre muchos y no "el único".
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Published in: dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 6 Núm. 2 (2015) , p. 1-8 (Contribuciones) , ISSN 2462-7518

Adreça original: https://revistes.uab.cat/da/article/view/v6-n2-legovini
DOI: 10.5565/rev/da.87


8 p, 188.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > dA Derecho Animal
Articles > Research articles

 Record created 2018-05-15, last modified 2020-08-08



   Favorit i Compartir