Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214]
Birello, Marilisa
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Research Trends in Teaching of Writing
Título variante: Tendencias de Investigación en la Enseñanza de la Escritura
Fecha: 2018-19
Resumen: Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. Es revisaran diferents aproximacions a l'escriptura i es destacaran les aportacions de la psicologia cognitiva, de la lingüística textual i enunciativa, i de la teoria sociocultural. Es consideraran especialment els fets que tenen lloc en l'espai de la didàctica de la llengua, és a dir, el de la interacció entre l'objecte d'aprenentatge -la llengua escrita-, l'alumne que aprèn i el docent que crea les condicions per aprendre.
Resumen: This is a compulsory course for students of the Language and Literature Didactics itinerary, while it is optional for students of other itineraries. This course introduces students to the state-of-the-art in research on the development and teaching of writing. Relevant approaches to research on writing are presented, especially focusing on the contributions of cognitive psychology, discourse linguistics, and sociocultural theory. Special emphasis is placed on the interaction between writing, the learner, and the teacher, who creates the learning conditions.
Resumen: Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. Se trabajarán las diferentes aproximaciones a la escritura para destacar las aportaciones de la psicología cognitiva, de la lingüística textual y enunciativa, y de la teoría sociocultural. Desde la didáctica de la lengua se explotará el espacio de la interacción formado por el objeto de aprendizaje -la lengua escrita-, por el alumno que aprende y por el docente que crea las condiciones para aprender.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Recerca en Educació [4313815]



Català
7 p, 89.5 KB

Anglès
6 p, 88.1 KB

Castellà
7 p, 89.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-09-14, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir