Parlar i escriure per aprendre ciències socials. Les competències lingüístiques i la formació democràtica dels joves
González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bosch, Dolors (IES Joaquima Pla Farreras (Sant Cugat del Vallès))
Casas i Vilalta, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2008
Resumen: Partim del convenciment que el llenguatge és l'instrument fonamental de la comunicació i que el domini de les competències lingüístiques permet expressar i compartir el que s'ha après. En la mesura que els estudiants comparteixen i contrasten els seus coneixements, les seves opinions i els seus dubtes amb altres companys, tenen més possibilitats de comprendre i d'interpretar com és la societat on viuen. Ens referim, de manera especial, a aquelles competències lingüístiques que són més habituals en l'aprenentatge de les CS, com ara: la descripció, l'explicació, la justificació, la interpretació i l'argumentació, que són la base de la formació democràtica dels joves. Qui té capacitat per raonar, justificar i defensar els seus punts de vista i per saber escoltar i respectar les opinions dels altres, té les bases per rebutjar dogmatismes i per participar activament en una societat democràtica.
Resumen: Partimos del convencimiento de que el lenguaje es el instrumento fundamental de la comunicación y que el dominio de las competencias lingüísticas permite expresar y compartir lo que se ha aprendido. En la medida que los estudiantes comparten y contrastan sus conocimientos, sus opiniones y sus dudas con otros compañeros tienen más posibilidades para comprender e interpretar como es la sociedad donde viven. Nos referimos, de manera especial a aquellas competencias lingüísticas más habituales en el aprendizaje de las Ciencias Sociales, como son: la descripción, la explicación, la justificación, la interpretación y la argumentación, que son la base de la formación democrática de los jóvenes. El que tiene la capacidad para razonar, justificar y defender sus puntos de vista y de saber escuchar y respetar las opiniones de los demás, tiene las bases para rechazar dogmatismos y para participar activamente en una sociedad democrática.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Competències lingüístiques ; Ciències socials ; Educació per a la ciutadania ; Competències bàsiques ; Formació democràtica ; Competencias lingüísticas ; Ciencias sociales ; Educación para la ciudadanía ; Competencias básicas ; Formación democrática
Publicado en: IN. Revista Electrònica d'Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, Vol. 1 (2008) , p. 139-170, ISSN 1989-0966

Adreça alternativa: http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol1_num0/bosch_glez_casas/index.html


32 p, 216.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-11-07, última modificación el 2023-02-10



   Favorit i Compartir