Web of Science: 1 citas, Google Scholar: citas,
Educació multilingüe per a l'era global : el valor de les llengües en una escola internacional
Sunyol Garcia-Moreno, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona)

Título variante: Multilingual education for the global era: the value of languages in an international school
Fecha: 2017
Resumen: Nombroses institucions educatives elitistes han optat per la internacionalització per tal d'adaptar-se als canvis socials, econòmics i polítics de la modernitat tardana. La renovació del model educatiu sol associar-se a canvis en el currículum lingüístic i a les polítiques lingüístiques institucionals. Aquest article parteix d'una etnografia (socio)lingüística que examina com la llengua és al centre de la internacionalitat que es construeix en una escola privada de l'àrea metropolitana de Barcelona. L'anàlisi dels discursos i pràctiques generats a l'escola revela que la institució s'està construint com a internacional, però que al mateix temps necessita preservar la identificació nacional per mantenir el seu nínxol de mercat. Això crea tensions entre el trilinguïsme oficial, les ideologies d'igualtat entre llengües i el discurs identitari. La complexitat discursiva del centre mostra com idees romàntiques i econòmiques sobre la llengua hi coexisteixen en tensió i qüestionen els processos d'inclusió social a l'escola.
Resumen: Numerous elitist educational institutions are adapting to the social, economic and political demands of late modernity by undergoing processes of internationalisation. The renovation of the educational model is usually associated with a change in the linguistic curriculum and with institutional language policies. This article is based on a (socio)linguistic ethnography which examines how language is at the core of the internationality built at a school in the Greater Barcelona area. The analysis of discourses and practices generated at the school reveals that the institution is constructing itself as international, but at the same time it needs to preserve its national identification to maintain its niche in the market. This creates tensions between official trilingualism, ideologies of equality among languages, and an identity discourse. The discursive complexity of the school shows how romantic and profit-based ideas on language coexist in tension, questioning the social inclusion processes at the educational centre.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Llengua i educació ; Ideologies lingüístiques ; Etnografia educativa ; Internacionalitat ; Language and education ; Linguistic ideologies ; Educational ethnography ; Internationality
Publicado en: Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017) , p. 269-283, ISSN 2013-9136

Adreça alternativa: http://revistes.iec.cat/index.php/TSC/article/view/140466
DOI: 10.2436/20.2504.01.136


15 p, 191.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-11-21, última modificación el 2022-02-06



   Favorit i Compartir