New tourism trends in Barcelona. Chinese tourist experiences and local perceptions
Lojo, Aureli (Universitat Autònoma de Barcelona)
Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2015
Resum: Chinese tourism has greatly expanded in recent decades and has recently arrived in Barcelona. Understanding these new tourists and their experiences is necessary to comprehend the emerging trends and respond to new opportunities. Tourism is an agent of economic growth for the city but requires balance in the relationship between tourists, residents, local attractions, and service companies. Chinese tourism in Barcelona is analysed from two data sources: the Chinese blogosphere, reflecting the tourist experience in Barcelona, and local press, reflecting local perceptions of Chinese tourists.
Ajuts: Ministerio de Economía y Competitividad CSO2013-41374-R
Nota: Altres ajuts: FPU014/03436
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Comunicació de congrés
Matèria: Chinese tourism ; Barcelona ; Urban tourism ; Emerging markets ; Tourists' experiences
Publicat a: International Conference on Tourism between Spain and China ICTCHS2015. Tianjin, China, 5th : 2015



18 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB

 Registre creat el 2018-11-30, darrera modificació el 2022-07-23



   Favorit i Compartir