Google Scholar: citas
La Llei d'Educació de Catalunya : dimensió política i oportunitat pedagògica
Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona)

Título variante: The catalan eduaction act : political dimension and pedagogical opportunity
Fecha: 2009-2010
Resumen: Aquest text correspon a la conferència pronunciada per l'autor en la sessió inaugural del curs 2008-2009 de la Societat Catalana de Pedagogia. En aquell moment la discussió de la futura Llei d'educació de Catalunya es trobava en un dels punts més àlgids. L'autor analitza en aquest treball alguns dels aspectes del projecte de llei que -al seu entendre- eren més conflictius. Després de revisar algunes contradiccions de la declaració de principis es passa revista a qüestions més concretes que tenen relació amb el règim lingüístic, la comunitat educativa, la participació en el sistema educatiu, l'escolarització, avaluació, etc. Després que l'esmentada llei s'aprovés el 10 de juliol de 2009, el text d'aquesta conferència constitueix un punt de referència per revisar -des d'una perspectiva diacrònica- els debats que van acompanyar la discussió pública d'aquesta llei.
Resumen: This paper corresponds to a presentation given by the author at the opening session of the 2008/2009 academic year of the Catalan Society of Pedagogy. At that time, debate on the future Catalan Education Act was at its most heated. The paper analyses several aspects of the Act that, in the author's opinion, were the most contentious. After reviewing some of the contradictions of the declaration of principles, the author addresses a number of more specific issues connected with the language regime, the educational community, participation in the education system, schooling, assessment, etc. The aforementioned Act was passed on 10 July 2009, so the text of this presentation now constitutes a point of reference for reviewing - from a diachronic perspective - the debates accompanying public discussion on the Act.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Llei d'educació de Catalunya ; Política i legislació educativa ; Pedagogia catalana ; Catalan Education Act ; Education policy and legislation ; Catalan pedagogy
Publicado en: Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 349-361, ISSN 2013-9594

Adreça original: http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/58511
DOI: 10.2436/20.3007.01.60


13 p, 238.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-12-13, última modificación el 2022-11-10



   Favorit i Compartir