Google Scholar: citations
Call center en México : dinámicas del trabajo y el empleo
Hualde Alfaro, Alfredo (El Colegio de la Frontera Norte (Mèxic))
Micheli, Jordy (Universidad Autónoma Metropolitana - Azcapotzalco (Mèxic))

Additional title: Call centers in México : dynamics of work and employment
Additional title: Call Centers a Mèxic : dinàmiques del treball i l'ocupació
Date: 2018
Abstract: Desde la década de los noventa el empleo en los call center en México supone una fuente de trabajo para jóvenes con bachillerato o estudios universitarios en las principales ciudades mexicanas. En este trabajo damos cuenta de una relativa diversidad de la mano de obra y de las características de la precariedad en un sector adscrito a la economía formal en donde, sin embargo, se han documentado prácticas laborales irregulares o al margen de la legalidad. A pesar de lo anterior, en un contexto de mercados laborales precarios, los call center aparecen como un "refugio" para ciertos jóvenes, para profesionales que han sufrido despidos y para emigrantes mexicanos deportados de Estados Unidos.
Abstract: Des de la dècada dels noranta l'ocupació en els call center a Mèxic suposa un lloc de treball per a joves amb batxillerat o estudis universitaris a les principals ciutats mexicanes. En aquest treball donem compte d'una relativa diversitat de la mà d'obra i de les característiques de la precarietat en un sector adscrit a l'economia formal on, no obstant això, s'han documentat pràctiques laborals irregulars o al marge de la legalitat. Malgrat l'anterior, en un context de mercats laborals precaris, els call center apareixen com un "refugi" per a certs joves, per a professionals que han sofert acomiadaments i per a emigrants mexicans deportats d'Estats Units.
Abstract: Since the nineties, employment in call centers in Mexico has been a source of work for young people with baccalaureate or university studies in the main Mexican cities. In this work we report a relative diversity of the workforce and the characteristics of precariousness in a sector attached to the formal economy where, nevertheless, irregular labor practices have been documented, regardless of legality. Despite the above, in a context of precarious labor markets, call centers appear as a "refuge" for certain young people, for professionals who have suffered layoffs and for Mexican emigrants deported from the United States.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Call center ; Precariedad ; Trabajo y empleo ; Tecnologías de la información ; Economía de servicios ; Precariousness ; Work and employment ; Information technologies ; Services economy ; Precarietat ; Treball i ocupació ; Tecnologies de la informació ; Economia de serveis
Published in: Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 5 (2018) , p. 257-269 (Vulnerabilitat i mercat de treball) , ISSN 2339-5753

Adreça original: https://revistes.uab.cat/anuarioiet/article/view/v5-hualde-micheli
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/anuarioiet/article/view/348336
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/anuarioiet/article/view/v5-hualde-micheli
DOI: 10.5565/rev/aiet.76


13 p, 548.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Anuario iet de trabajo y relaciones laborales
Articles > Research articles

 Record created 2019-01-08, last modified 2022-12-21



   Favorit i Compartir