Additional title: |
Call centers in México : dynamics of work and employment |
Additional title: |
Call Centers a Mèxic : dinàmiques del treball i l'ocupació |
Date: |
2018 |
Abstract: |
Desde la década de los noventa el empleo en los call center en México supone una fuente de trabajo para jóvenes con bachillerato o estudios universitarios en las principales ciudades mexicanas. En este trabajo damos cuenta de una relativa diversidad de la mano de obra y de las características de la precariedad en un sector adscrito a la economía formal en donde, sin embargo, se han documentado prácticas laborales irregulares o al margen de la legalidad. A pesar de lo anterior, en un contexto de mercados laborales precarios, los call center aparecen como un "refugio" para ciertos jóvenes, para profesionales que han sufrido despidos y para emigrantes mexicanos deportados de Estados Unidos. |
Abstract: |
Des de la dècada dels noranta l'ocupació en els call center a Mèxic suposa un lloc de treball per a joves amb batxillerat o estudis universitaris a les principals ciutats mexicanes. En aquest treball donem compte d'una relativa diversitat de la mà d'obra i de les característiques de la precarietat en un sector adscrit a l'economia formal on, no obstant això, s'han documentat pràctiques laborals irregulars o al marge de la legalitat. Malgrat l'anterior, en un context de mercats laborals precaris, els call center apareixen com un "refugi" per a certs joves, per a professionals que han sofert acomiadaments i per a emigrants mexicans deportats d'Estats Units. |
Abstract: |
Since the nineties, employment in call centers in Mexico has been a source of work for young people with baccalaureate or university studies in the main Mexican cities. In this work we report a relative diversity of the workforce and the characteristics of precariousness in a sector attached to the formal economy where, nevertheless, irregular labor practices have been documented, regardless of legality. Despite the above, in a context of precarious labor markets, call centers appear as a "refuge" for certain young people, for professionals who have suffered layoffs and for Mexican emigrants deported from the United States. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Call center ;
Precariedad ;
Trabajo y empleo ;
Tecnologías de la información ;
Economía de servicios ;
Precariousness ;
Work and employment ;
Information technologies ;
Services economy ;
Precarietat ;
Treball i ocupació ;
Tecnologies de la informació ;
Economia de serveis |
Published in: |
Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 5 (2018) , p. 257-269 (Vulnerabilitat i mercat de treball) , ISSN 2339-5753 |